כל התפקידים הסמכויות

ההסכם המלא נחשף: תשובות לבג"ץ בנושא התיישבות - רק באישורו של סמוטריץ'

פרטי ההסכם בין הליכוד והציונות הדתית לקראת הקמת ממשלה פורסם הבוקר. בראשו סעיף ולפיו תשובות המדינה לבג"ץ בנושאי התיישבות יהיו רק באישורו של סמוטריץ. בנוסף, יתוקן חוק יסוד הממשלה כדי שיימשך ההסדר של "שר במשרד" • הפרטים המלאים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ, בשבוע שעבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ההסכם הקואליציוני המלא בין הליכוד והציונות הדתית, שנחתם ביום חמישי האחרון, נחשף הבוקר (שני) במלואו. בראש ההסכם סעיף ולפיו תשובות המדינה לבג"ץ בנושאי התנחלויות יהיו רק באישורו של יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ.

הכתב הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חשף את ההסכם. ב-N12 פורסמו עיקריו. לפי ההסכם, סמוטריץ יכהן כשר האוצר ברוטציה ולאחר מכן כשר הפנים. בנוסף ימונה שר מטעם הציונות הדתית לתיק הבריאות או תיק אחר שעליו יוסכם עם ראש הממשלה. כמו כן, כך לפי ההסכם בחלק השני של הקדנציה, שר מטעם הציונות הדתית יפסיק לכהן באחד מתפקידי המפלגה והתיק יימסר לראש הממשלה.

עוד יקבלו חברי הכנסת של הציונות הדתית את התיקים - שר העלייה והקליטה, שר ההתיישבות, שיקרא משרד המשימות הלאומיות ויתווספו לו סמכויות ושטחי פעולות המפורטים, וכן אחד משרי הציונות הדתית יכהן במקביל גם כשר במשרד הביטחון, ועל אחריותו יהיו שטחי הפעולה של יחידות המתפ"ש והמנהל האזרחי.

בהסכם הודגש כי סמוטריץ יכהן כחבר בכל פורום ממשלתי ובכלל זה בקבינט הביטחוני לאורך כל הקדנציה. במידה ומספר חברי הקבינט יעלה על 11 חברים, תקבל המפלגה חבר קבינט נוסף.

נתניהו וסמוטריץ' בחתימה על ההסכם הקואליציוני (צילום: דוברות הליכוד)

החלוקה בתוך המפלגה צפויה להיות כך. את התפקיד הבכיר יחזיק סמוטריץ'. הוא יהיה כפי המסתמן שר האוצר הבא של מדינת ישראל. חבר הכנסת אופיר סופר יקבל ככל הנראה את תיק הקליטה ויהיה שר הקליטה. אורית סטרוק תהיה כנראה שרת המשימות הלאומיות ושרה במשרד הביטחון.

לפי הדיווח ב'סרוגים', חבר הכנסת הטרי אוהד טל יהיה סגן שר. חבר הכנסת שמחה רוטמן יעמוד בראשות ועדת החוקה ושירותי הדת. חברת הכנסת מיכל וולדיגר תכהן כיו"ר ועדת הרפורמות.

ראש הממשלה המיועד ח״כ בנימין נתניהו מסר בעקבות ההסכם בין המפלגות: ״זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו״ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל״.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ מסר: ״אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העליה והחברה בישראל. אני מודה לראש הממשלה המיועד נתניהו על האמון, ולחברי, ח"כ יריב לוין, על הובלת המאמצים להקמת הממשלה במקצועיות, בחברות ובהוגנות. יחד נעשה המון טוב למדינת ישראל ונעבוד קשה למען אזרחי ישראל כולם״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר