התקדמות במו"מ

12 שעות פגישה: היום צפוי להיחתם ההסכם עם יהדות התורה

ההערכות הן שכבר היום ייחתם הסכם בין הליכוד ויהדות התורה. הפגישה שהובילה להבשלת המגעים במשא ומתן נמשכה כ-12 שעות (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גפני וגולדקנופף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

התקדמות משמעותית במשא ומתן בין 'הליכוד' ו'יהדות התורה' התרחשה אמש. היום (שני) בצהרים צפוי להיחתם ההסכם הקואליציוני בין המפלגות לקראת הקמת ממשלה. כך לפי הדיווח של עמית סגל הבוקר. מאיר פרוש לפי ההסכם צפוי לכהן כשר לענייני ירושלים ומסורת.

הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' מתי טוכפלד דיווח הבוקר כי הפגישה שקדמה להבשלת המגעים בין המפלגות נמשכה כמעט 12 שעות.

אתמול דווח ב'כיכר השבת' כי ביהדות התורה והליכוד היו אמורים כבר לנשום לרווחה, לאחר שהגיעו להסכמות בנושא התפקידים למפלגה. אך המו"מ התפוצץ וביהדות התורה איימו שלא יחתמו על הדחת יו"ר הכנסת, עד שנושא התפקידים יוסדר.

כזכור ביהדות התורה הפסיקו את המשא ומתן עם הליכוד, והבהירו, כי במידה ולא יתנו להם תפקידים בשוויון מלא, כמו שקיבלו שאר המפלגות הם לא ייכנסו לקואליציה.

גורם בכיר ב'יהדות התורה', הסביר אמש ל'כיכר השבת', מה קורה בשלב זה: "הערב, היה אמור להיות ערב חגיגי, בו אנחנו מגיעים להסכמות עם הליכוד בנושא התפקידים, אך בליכוד ממשיכים להתעקש ממנו ונראה שההסכמות עוד רחוקות".

לדבריו, "אנחנו כרגע נמצאים בפיצוץ מול הליכוד, הצוותים של המו"מ כבר לא יושבים שבועיים וחצי עם צוות המו"מ, וזאת בגלל שהליכוד רוצה להסתדר עם יתר מרכיבי הקואליציה בנושא התפקידים שכל מפלגה תקבל. אנחנו, הבהרנו לליכוד שיש לנו נושאים עקרוניים שלא נתפשר עליהם, כדוגמת חוקי הגיור, הגיוס והכשרות".

"מה שכן", מסביר הבכיר: "הבהרנו לליכוד שבמידה ויתנו לנו תפקידים טובים שדרכם נוכל לממש את האידאולוגיה שלנו, אנחנו נחתום על הדחת יו"ר הכנסת והחתימה הסופית על ההסכם תגיע רק כאשר צוותי המו"מ ישבו יחד ויגיעו להסכמות בנושאים האידאולוגיים החשובים לנו - שכוללים כ-160 סעיפים".

הבכיר מוסיף: "נכון לעכשיו, יש בעיה עם פרוש. הוא קיבל את התפקיד של השר לענייני ירושלים, הבעיה היא שהתיק ריק מתוכן, רוקנו ממש את כל המשרד ולכן, פרוש מתעקש - או שיתנו לו תפקיד אחר, או שיצרפו למשרד את כל מיני יחידות כמו 'מורשת יהודית' ועוד. הפרדוקס בסיפור פה, שאם פרוש יקבל תפקיד טוב יותר ממקלב - מקלב ידרוש את התקפיד לעצמו, שכו על פי ההסכם הפנימי - מקלב אמור לבחור תפקיד לפני פרוש. ולכן, עד שהבעיה של פרוש לא תפתר לא נשוב לדון עם הליכוד ולא נחתום על הדחת יו"ר הכנסת".

כך או כך, רוב התיקים והתפקידים כבר נסגרו. גפני, יקבל את ועדת כספים, גולדקנופף יקבל את משרד הבינוי והשיכון, אורי מקלב אמור לקבל סגן שר במשרד ראש הממשלה ותחת סמכותו תהיה הרשות הכלכלית החרדית ובנוסף הוא אמור לשמש כסגן שר התחבורה והוא יהיה אחראי על התחבורה החרדית.

יעקב אשר גם קיבל את כל הדרישות שלו והוא אמור לשמש כיו"ר ועדת פנים עם סמכויות בנושאי דת ודיור, אייכלר יקבל את ועדת עבודה ורווחה ופינדרוס שאמור להיכנס דרך החוק הנורבגי יקבל את הועדה לפניות הציבור.

פרוש, שעדיין אין בשבילו תפקיד מוגדר כאמור, גם הציב דרישה - שהוא יהיה הממונה מטעם הממשלה על יישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר