לחוצים בדרך לאופוזיציה

לפיד וגנץ משתוללים: "לא נרד מהארץ - נרעיד אותה" • צפו

ראש הממשלה ושר הביטחון היוצאים, דיברו בפתח ישיבת הסיעה שלהם בכנסת, ותקפו בחריפות את הממשלה המסתמנת: "ממשלה ששונאת נשים, אנו נלחם בה ונרעיד את הארץ" (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ ולפיד, היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

בדרך לאופוזיציה: ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ושר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נאמו היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת ותקפו את הממשלה המסתמנת.

לפיד אמר בפתח דבריו: "בנימין נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות קשה כשהוא נתן לאבי מעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו. אז אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם - תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות - תתקנו.

"לא נותנים 2 מיליארד שקל וגישה לכל ילד בישראל לגזען מסוכן וחשוך, שינסה להחדיר להם שנאת נשים ושנאת חילונים ושנאת מסורתיים. עשרות רשויות כבר הודיעו שהם לא ישתפו פעולה עם אבי מעוז ועם התוכנית. מאות מנהלי בתי ספר לא ישתפו איתו פעולה. אנחנו נסייע להם, כי הם צודקים לגמרי. אסור לשתף עם זה פעולה.

"נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות?.

דבריו של לפיד

עוד הוסיף לפיד לתקוף את נתניהו ואמר: "איך אתה קורא לזה שעמדת על מדרגות בית המשפט ואיימת על השופטים כאחרון העבריינים? איך אתה קורא לזה ששלחת כנופיות אלימות לרדוף ילדים של חברי כנסת ולהרביץ למפגינים על הגשרים? איך אתה קורא לזה שהקמת מכונת רעל במימון זר שרק מסיתה ומפיצה שקרים? המצאת טריק חדש, לך מותר לעשות הכל, לפרק את המדינה מבפנים, אבל כל מחאה נגדך היא המרדה. אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך, עוד לא ראית כלום. רק התחלתי".

"אנחנו לא פראיירים שלכם", הוסיף לפיד לתקוף: "אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. רוב העם נגד ההתנהלות הזו, כולל הליכודניקים. נתניהו נותן את המפתחות של המדינה למעוז ובן גביר וסמוטריץ'. אנחנו פה, אנחנו ניאבק בממשלת התוהו ובוהו. אנחנו נוציא אנשים לרחובות. אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו".

שר הביטחון גנץ נשא גם הוא נאום תקיף ולא שגרתי ואמר: "באופוזיציה נהוג לדבר על הגְּזֵרוֹת שמביאה איתה ממשלה חדשה – הפעם נראה שזו קואליציית הגְּזִירוֹת. חותכים מכאן, ומדביקים שם – ויוצרים כאוס משילותי. כדי שאבי מעוז, חבר הכנסת הגזען ביותר שידענו, יקבל נתח מחינוך ילדינו – גוזרים ממשרד החינוך את התוכניות החיצוניות ומדביקים במשרד ראש הממשלה".

"אם נרצה לצאת להפגין נגד הפגיעה האנושה בילדינו, נגלה שפקודת המשטרה החדשה שנרקמת לצרכיו של תלמידו של כהנא – איתמר בן גביר, תאפשר לו שליטה איזו הפגנה לאשר ואיזו לא. כדי שבכל זאת תהיה הפגנה – נצטרך לעתור לבג"ץ, רק ששם מתכננים לשבץ שופטים כבקשתם של פוליטיקאים על ידי פוליטיזציית יתר של הוועדה לבחירת שופטים. וממילא – כל החלטה של השופטים תוכל להתבטל על ידי 61 חברי כנסת, על בסיס חוק ופסקת התגברות. את פסקת ההתגברות הם מביאים ברוב המינימלי וללא הסדרה של חוק יסוד החקיקה. את זה הם עושים בכדי שיוכלו להתגבר על חוק הגיוס ולקעקע ולהחמיר את חוסר השוויון בנטל במקום להציג ולקדם מתווה שירות חדש. בכך הם יפרקו את צבא העם, יפגעו אנושות בביטחון ובחיילנו".

דבריו של גנץ

עוד הוסיף גנץ לתקוף ואמר: "עם המציאות הזו יצטרכו להתמודד מפקדים ששרשרת הפיקוד שלהם וסמכויותיהם נקרעו מהם ועברו לפוליטיקאים שביקשו וקיבלו צבאות פרטיים: סמוטריץ' ימנה אלוף ותת אלוף בצבא על פי איך שהוא תופס את גודל כיפתם ולהט אמונתם כפי ששמעתי אותו אומר ערב הבחירות. הוא גם ישלוט במנהל האזרחי, תוך פירוק סמכויותיהם של שר הביטחון והרמטכ"ל. בן גביר יחליט על נהלי הפתיחה באש, יפקד על מג"ב איו"ש, ויפרק את פיקוד מרכז מיכולתו להילחם בטרור ולשמור על החוק והסדר באפקטיביות. צריך להבין - בכדי להשלים את 17 פלוגות מג"ב שילקחו מפיקוד המרכז למשטרת ישראל, יידרש גיוס של מעל 70 גדודי מילואים בשנה, כ-40 אלף מילואימניקים, שלצערי ספק אם יתייצבו במצב שבו צבא העם מתפורר, והעם נגזר לממלכת בן גביר, ממלכת סמוטריץ', וממלכת אבי מעוז. וכל זה – בכדי שאדם אחד יוכל לחמוק ממשפט אחד".

"שואלים אותי", אמר גנץ, "למה אני לא מצטרף לממשלה? ואני שואל אתכם – איך אפשר להצטרף לממשלה כזו? מי יכול לסמוך על נתניהו כשהוא מאפשר החרבה של מערכת הביטחון, המשפט והחינוך בשל צרכיו המשפטיים? כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי – אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך – המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך – הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך – חלילה יתפורר צבא העם. אתה תמצא את עצמך נושא את אות הקין הזה, ותאלץ לשאת באחריות לכאוס הביטחוני. אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'".

"אני מבקש לומר לאזרחי ישראל כולם – ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים יפגעו בכולכם: מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. הם יפגעו בביטחון של כולם, במערכת המשפט שמגנה על כולם. ואנחנו נפעל נגד הממשלה, ובעד כל אזרחי ישראל".

לסיום אמר גנץ: "מול הגזירות והגזירות האלו, מול פירוק צה"ל, מול הפיכת המשטרה לפלנגה פוליטית, והקמת צבאות פרטיים, מול הפיכה במשרד החינוך והפקרת ילדינו לגזענים – אנחנו ניאבק. אתמול פניתי לראשי מפלגות האופוזיציה המיועדת – וביחד ובשיתוף פעולה נקים פורום שירכז את המאבק מול הסכנה הזו למדינת ישראל כפי שהכרנו אותה. מי שציפה לפגוש נפולת של נמושות – ימצא את אזרחי ישראל ברחובות. לא נרד מהארץ – נרעיד אותה. וכשאזרחי ישראל יראו את תוצאות ממשלת הגְּזִירוֹת – יקרה אחד משניים: או שנתניהו יתן ברקס או שיגיע לתהום ויפול. אנחנו נשתמש בכל הכלים והסמכויות, ונפעל בכל האמצעים החוקיים, באופן דמוקרטי ונחוש למען המדינה שאנחנו כל כך אוהבים".

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הגיב לשניים וכתב: "לפיד וגנץ לא מקבלים את תוצאות הבחירות ומפזרים הפחדות שקריות נגד ממשלה שנבחרה על ידי רוב הציבור. לפיד, שהקים ממשלה מסוכנת עם האחים המוסלמים, שבר שיאים במינוי מקורבים ובח"כים נורווגים, וחתם על הסכם הכניעה לחיזבאללה, מנהל בימים אלה מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם. אנחנו נחושים למשול ולבצע את המדיניות שלשמה נבחרנו לטובת כל אזרחי ישראל. במשך 20 שנה הובלתי באחריות את מדינת ישראל קדימה בכל התחומים - וכך אעשה גם הפעם.

"הנה העובדות מול השקרים: 'משרד הביטחון יפורק' - שקר. המנהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון - והוא יישאר במשרד הביטחון; 'משרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז' - שקר. אבי מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כאלפית האחוז מתקציב החינוך ויפעל בכפוף לראש הממשלה. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים; 'ליברמן: ההמנון ישונה'. נו באמת. אל תאמינו לשקרים ולהפחדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר