הצביעות העולמית

האם איראן תודח מוועדת האו"ם למעמד האישה?

איראן עשויה להיות מודחת מוועדת האו"ם למעמד האישה לאור יוזמה של ארה"ב בנושא לאחר מחאת החיג'אב. להחלטה צפויות גם התנגדויות של שליש מהמדינות (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
העצרת הכללית של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)

הצביעות של האו"ם תעמוד למבחן עם ההצבעה הצפויה של 54 חבריה של המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC), על החלטה שנוסחה על ידי ארצות הברית להסיר באופן מידי את חברותה של איראן מוועדת האו"ם למעמד האישה. זאת, בשל מדיניותה הנוגדת זכויות נשים במיוחד לאור מחאת החיג'אב במדינה המוסלמית.

כצפוי, מספר מדינות שלא חשודות על זכויות אדם או נשים צפויות להימנע מההצבעה. איראן, 17 מדינות נוספות ונציגי הפלסטינים מסרו בהודעה לוועדה כי ההצבעה תיצור "תקדים לא רצוי שבסופו של דבר יימנע ממדינות חברות בעלות תרבויות ומנהגים שונים לתרום לפעילויותיהן של ועדות מהסוג הזה".

איראן בינתיים מדכאה בכוח רב את המפגינים בעד זכויות נשים במדינה. רק הלילה דווח כי מערכת המשפט באיראן הטילה על 400 מפגינים ממחאת החיג'אב עונשי מאסר של עד 10 שנים בכלא.

כזכור, מחאת החיג'אב פרצה בעקבות מותה של מהאסא אמיני, צעירה איראנית שהייתה במעצר של משטרת הצניעות לאחר שלא עטתה חיג'אב כפי שציפוי ממנה השוטרים.

במהלך שהותה במעצר אושפזה ובהמשך מתה, כשאביה דחה את טענות המשטרה לפיהן סבלה ממחלות רקע וטען כי ראה על גופתה סימני אלימות.

טענת האב הציתו מחאות אלימות באיזור הכורדי של איראן, מחאות שהתפשטו לכל רחבי איראן ואף הציתו מחאות במדינות שונות מול השגרירות האיראנית. עד כה נהרגו לפחות 200 מפגינים איראנים בידי השלטונות שהשתמשו בנשק חי כנגד המפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר