פקודת המשטרה

בן גביר ממשיך להתעקש: המפכ"ל יהיה כפוף לשר

בן גביר יסכים כי יירשם בפקודת המשטרה שהמפכ"ל הוא המפקד העליון של המשטרה, אך לא יסכים לוותר כי המפכ"ל כפוף לשר וכי לשר סמכות לקבוע גם עקרונות וכללים בקשר למשך זמן טיפול בתיקים - כדי למנוע סחבת (פוליטי)

בן גביר אתמול בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התיקון לפקודת המשטרה יגיע היום (שני), לקריאה ראשונה בוועדה ועיון בנוסח שיונח הבוקר על שולחן הועדה מגלה כי התיקון עבר מספר שינויים ובהם הסכמתו של ח"כ איתמר בן גביר כי ייכתב שהמפכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה וכי השר ישמע את היועמ"שית טרם קבלת החלטה בעניין מדיניות החקירות. מאידך, ח"כ בן גביר מתעקש כי המפכ"ל יהיה כפוף לשר וכי לשר תהיה סמכות לקבוע מדיניות בעניין החקירות ועקרונות כלליים למשך זמן טיפול בתיקים כדי למנוע סחבת.

הדיונים בועדה התנהלו ברצף במשך שלושת הימים האחרונים ונוכח העמדות השונות שהוצגו לרבות עמדות היועצים המשפטיים, הן של הכנסת והן של הממשלה, הסכים המיועד לשר לביטחון לאומי לעשות תיקונים שונים ובהם קביעה כי: "המפכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה וכי השר ישמע גם את היועצת המשפטית לממשלה טרם קבלת החלטה על מדיניות החקירות, אך מאידך בן גביר לא ויתר בעניין כפיפות המפכ"ל לשר וכי לשר תהיה סמכות גם להתוות מדיניות לעניין משך זמן טיפול התיקים, כדי למנוע סחבת.

בן גביר טוען כי הוא עושה כל שביכולתו כדי למצוא את הפשרה בה כולם יהיו מרוצים: "כפי שאמרתי, הגעתי לדיוני הועדה לשמוע בלב פתוח ונפש חפצה ובניגוד למציעי חוק אחרים מהממשלה היוצאת, ישבתי שלושה ימים רצופים בועדה כדי לשמוע את כל העמדות השונות. מחד גיסא השתכנעתי כי ניתן להדגיש גם בחוק שהמפכ"ל יהיה הדרג הפיקודי העליון וכי יש לשמוע את היועצת המשפטת טרם קבלת החלטה בעניין החקירות, אך מאידך אני עומד על כך שהמפכ"ל כפוף לשר וכי לשר גם תהיה יכולת להשפיע על המדיניות הכללית בעבירות כמו פרוטקשן ובריונות וגם למנוע סחבת ולהביא לכך שטיפול בתיקים לא יגרר במשך שנים".

ח"כ בן גביר הוסיף, כי למעשה לא ניתן להטיל אחריות מבלי לתת לשר את הסמכות המספיקה: "ועדת מירון נתנה זימון לשר אוחנה כי לשיטתה לא התערב מספיק בעבודת המשטרה ולא בחן חלופות. לא יכול להיות שיידרשו מהשר אחריות, אך בלי לתת לו סמכות. הצעת החוק המונחת על שולחן הועדה מאפשרת לשר המיועד לקבל סמכות, לקבוע מדיניות ומאזנת את הערכים השונים ואת סמכותו של המפכ"ל לנהל את המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר