נר רביעי

החנוכיה המוזיקלית: האלבום הרביעי של מונה רוזנבלום

מידי יום בחנוכה, 'המבקר' נתנאל לייפר בוחר אלבום מוזיקלי אחר לפי מיקומו בדיסקוגרפיה של הזמר, והיום עם האלבום הרביעי של מונה רוזנבלום (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(באדיבות: אלעזר מרקס)

משה מונה רוזנבלום, הוא אחד המעבדים הוותיקים והמצליחים במוזיקה החסידית ב-50 השנים האחרונות. הוא עיבד מאות אלבומים מצליחים והלחין להיטי ענק רבים בביצועם של גדולי הזמר החסידי הוותיקים.

בשנת 2003 הוציא מונה רוזנבלום אלבום נוסף מסדרת אלבומי האירוח שלו - "מונה 4" ונחל הצלחה ענקית. האלבום הגיע אחרי ההצלחה של קודמו בסדרה - 'מונה 3' בו לראשונה אירח מונה זמרים לשירים מקוריים משלו.

האלבום 'מונה 4' נפתח בלהיט הרוק "מלך", שבוצע על ידי ידידו הטוב של מונה, הזמר מרדכי בן דוד, שיר שמנוגן ומושר עד היום באירועים רבים.

מונה הצליח לארח באלבום גם את אברהם פריד עם הלהיט "מוריה", שהפך אף הוא להצלחת ענק והשיר מבוצע על ידי פריד עד היום בהופעותיו הרבות. השיר הולחן במקור על ידי מונה לפני עשרות שנים למילים "אנא סלח נא", שביצעו 'צמד הראשונים', משה גיאת ויהודה וסרמן ומילותיו הוחלפו על ידי מונה בביצוע של פריד והשיר הפך ללהיט. מונה עבד רבות עם פריד באלבומיו המוקדמים, אך לא כמעבד המוזיקלי אלא כמעבד הקולי ושיתוף הפעולה הזה של פריד באלבום של מונה היה מרגש במיוחד בזמנו.

להיט נוסף מתוך האלבום הוא "מקימי", בלחן של בנו של מונה - אפרים. גם העיבוד בשיר ניתן לבן אחר - דובל'ה. את השיר מבצעים מרדכי בן דוד והאחים אפרים ואבי רוזנבלום. גם מונה עצמו לראשונה שר בקולו קטע קטן בשיר.

באלבום מתארחים גם הזמרים שלמה כהן, ליפא שמלצער, אברימי רוט, שלומי דסקל, אפרים מנדלסון וילד הפלא דאז דודי הרץ.

האלבום נחתם בביצוע לטיני ל"אדון הסליחות" העממי בביצועו של הרב דוד נדב דבר שהיה אז חריג ו"מתקדם". באופן כללי מונה היה פורץ דרך בתחומו עם ההחלטה למכור את האלבום ברשת מזון במחיר מוזל, דבר שהביא למכירות רבות מאד ולהצלחה גדולה לאלבום ושיריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר