300 ימים למלחמה

לראשונה מפרוץ הלחימה: זלנסקי יצא מאוקראינה וייפגש עם הנשיא ביידן

לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, ב-24 בפברואר השנה - לפני 300 ימים, הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, יצא מהמדינה לביקור בארה"ב ופגישה עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן | בנוסף, זלנסקי ינאם בפני הקונגרס האמריקני וינסה לגייס תמיכה נוספת (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, ב-24 בפברואר השנה - לפני 300 ימים, הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, יצא מהמדינה לטובת ביקור בארצות-הברית ופגישה עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן.

לפי הדיווחים השונים, הפגישה הדרמטית צפויה להתקיים היום (רביעי) בוושינגטון, כאשר זלנסקי יגיע אל הבית הלבן שם ייפגש עם ביידן.

הפגישה צפויה להתרחש על רקע כוונת הנשיא ביידן להכריז על סיוע נוסף לאוקראינה, שלראשונה יכלול גם טילי פטריוט, וזאת למרות איומי הקרמלין שלמהלך כזה יהיו השלכות חמורות.

לאחר מכן, צפוי זלנסקי לנאום בפני הקונגרס האמריקני בגבעת הקפיטול. המטרה של הנשיא האוקראיני היא לשכנע את הקונגרס האמריקני להגביר את התמיכה באוקראינה, בצל הלחימה הנמשכת. זלנסקי ייפגש גם עם מנהיגי הקונגרס ועם ראשי הוועדה לביטחון לאומי - מהמפלגה הדמוקרטית ומהמפלגה הרפובליקנית וינסה לשכנעם לקדם את התמיכה באוקראינה.

‏בשבועות האחרונים חלה שחיקה מסוימת ביחס העולמי למלחמה באוקראינה, אחרי שהמלחמה עברה למעין מלחמת התשה שמעניינת פחות את הציבור והעולם, ואת הבעיה הזו זלנסקי ינסה לפתור בנאומו בארה"ב.

זלנסקי מברך את היהודים (צילום: לשכת נשיא אוקראינה | תרגום: כיכר השבת)

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה אמש כי בכינוס הקונגרס היום "תהיה התמקדות מיוחדת בדמוקרטיה", אך לא פירטה למה כוונתה.

השבוע, במהלך נאומו הלילי של זלנסקי, ברך הנשיא האוקראיני את יהודי העולם לרגל חג החנוכה ואמר בעברית את המילים "חג חנוכה שמח".

קודם לכן אמר הנשיא האוקראיני כי הוא "מברך את הקהילה היהודית באוקראינה יחד עם היהודים בעולם כולו לרגל חג החנוכה, מעטים נצחו את הרבים, אור נצח את החושך, גם היום יהיה אותו דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר