מרשה לעצמו באנגלית

נתניהו בארה"ב על החרדים: "לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים"

סרטון מעורר סערה: ראש הממשלה המיועד נתניהו התראיין באנגלית בארצות הברית וחזר לסיבה שבגללה קיצץ את הקצבאות ב-2003 (תקשורת)

איצלה כץ | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: עמית שאבי, פלאש 90)

סערה במגזר החרדי: ראש הממשלה המיועד נתניהו התראיין באנגלית להוגה הדעות ג'ורדן פיטרסון במסגרת קידום ספרו ואמר כי הסיבה שקיצץ בקצבאות הילדים למגזר החרדי בשנת 2003 הייתה כי אלו הביאו ל"קריסה כלכלית ודמוגרפית".

נתניהו השתלח בציבור החרדי. "קודם כל, החלק החשוב ביותר" אומר נתניהו, "הוא שכדי להכניס את השמן (המגזר הציבורי) לדיאטה, הייתי חייב וצריך לקצץ במערכת הרווחה המפוארת של ישראל, שעודדה אנשים לחיות מקצבאות, ולא לצאת לעבוד", אמר נתניהו.

נתניהו המשיך להסביר: "לכן, כשקיצצתי את קצבאות הילדים, שבישראל היו יוצאות דופן כי הן היו עולות עם כל ילד בצורה עוקבת. זה הוביל לקריסה דמוגרפית וכלכלית. אותו דבר קרה גם במגזרים אחרים כמו החרדים וכו' ", הוסיף נתניהו.

נתניהו הוסיף להשתמש בטרמינולוגיה מסיתה: "הם לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים, שהאחרים - המגזר הציבורי הפרטי נאלץ לשלם עליהם". בתרגום חופשי: החילונים נאלצו לממן את ריבוי הילודה בחברה החרדית וזה מה שגרם לקריסת הכלכלה הישראלית. (א"כ).

נתניהו התמרמר וטען כי הוא שילם מחיר על כך שהציל את הכלכלה: "כשאתה חותך את זה (את התקציבים. א"כ), אתה לא הופך להיות מאוד פופולארי".

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד שיתף את הסרטון המדובר והגיב בשלוש מילים: "הפעם אני מסכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר