"עלה בידי"

חוק יסוד לימוד התורה, רפורמת הגיור וחוק הכשרות | ההסכם בין סמוטריץ' לנתניהו

סיעת 'הציונות הדתית' חתמה אמש על הסכם קואליציוני מלא עם 'הליכוד' • במרכז ההסכם: חוקי דת ומדינה, רפורמה במערכת המשפט והכרה בלימוד התורה • "נעבוד יחד ארבע שנים למען האזרחים כולם" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ'. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע אמש (רביעי) כי סיעתו חתמה על ההסכם הקואליציוני המלא עם 'הליכוד', לקראת השבעת הממשלה בשבוע הבא. בכך הפכה 'הציונות הדתית' לסיעה הראשונה החותמת על ההסכם המלא.

בינתיים, נמשכים השיחות בין 'הליכוד' לסיעות החרדיות, כאשר במרכז השיחות ניסיון להגיע להסכמה סביב סוגיית חוק הגיוס החדש.

במרכז ההסכם בין סמוטריץ' לנתניהו מספר חוקי דת ומדינה וביטול רפורמות של השר לשירותי דת לשעבר מתן כהנא. 'כיכר השבת' עם הסכם המלא.

תחילה הסכימו הסיעות על קידום רפורמה משמעותית והיסטורית לתיקון מערכת המשפט.

באשר לנושאי דת ומדינה הוסכם על מינוי רב ראשי דתי לאומי, תיקוני חקיקה לאור הקשיים והפרצות שיוצר סעיף הנכד בחוק השבות, חוק כשרות חדש הכולל מנגנון הפרדת משגיח מושגח, סטנדרטים אחידים בכשרות תיקון חוק איסור הונאה בכשרות.

חקיקת חוק יסוד ההגירה, רפורמת הגיור הממלכתי, הרחבת והנגשת מערך הגיור, חיזוק גופים הפועלים בהסברה ובירור יהדות, תוכנית להעמקת הזהות היהודית, מרכזי מורשת רוח וזהות והקצאת מאות מיליוני שקלים לחיזוק הזהות היהודית,

עוד הוסכם על חקיקת חוק יסוד לימוד תורה - חוק יסוד הקובע שלימוד תורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי, תיקון חוק איסור אפליה במוצרים(חוק מוטי שטיינמץ), חוק חיזוק מעמד הרב הצבאי הראשי הקובע את מעמדו, דרך מינוי ועצמאותו ההלכתית של הרבצ״ר. תוכנית אזרחות שווה שתעביר את סמכויות אזרחי ישראל ביהודה ושומרון מהמנהל האזרחי למשרדי הממשלה.

כמו כן, הסוכם על החלטת ממשלה תוך 60 יום על הסדרת ההתיישבות הצעירה. הסדרת הישיבה בחומש ע"י תיקון חוק ההתנתקות בצפון השומרון, מימוש מיידי של 'מתווה אביתר'.לצורך הקלה על חיי היומיום ביו״ש הוסכם על הסדרת המעברים, פיתוח כבישים ותשתיות ופיתרון לסוגיית הקליטה הסלולרית ביהודה ושומרון.

הוסכם על תוכנית חומש לפיתוח יו"ש, האצה של הקמת העיר כסיף, ביטול חוק החשמל, חוק לפיתוח הגליל, החלטת ממשלה על ניהול המערכה לשמירה על השטחים הפתוחים. 400 מליון ש"ח לחיזוק יישובי גבול הצפון, תוכנית ליהוד הגליל, הקמת אוניברסיטה בגליל, תוכנית ליהוד הנגב, 25 מיליון ש"ח לתוכנית ממשלתית לסיוע לערים המעורבות,
חקיקת חוק החמ"ד והחלטת ממשלה לחיזוק החינוך הממלכתי דתי, חיזוק המדרשות לבנות והמכינות הקדם צבאיות,
קידום סוגיות עליה וקליטה תוך תקצוב של 350 מיליון ש"ח לשנה לעידוד עליה מצרפת וארה"ב, חיזוק המשילות, רפורמה משפטית רחבה,

יו״ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ההסכם הקואליציוני וקווי היסוד הם הצהרת הכוונות וקריאת הכיוון של הממשלה הזו. בע״ה נעבוד יחד ארבע שנים למען אזרחי ישראל כולם. נפתח את ההתיישבות בנגב, בגליל וביו״ש, נתקן בע״ה את מערכת המשפט הישראלית כפי שהתחייבנו בתוכנית חוק וצדק, נחזיר את המשילות לנגב ולערי ישראל, נחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל.

"בע"ה נחזק את הכלכלה הישראלית ונפתח שווקים וחסמים שיחזקו את מדינתנו האהובה. יחד, נדאג לקידומה של מדינת ישראל ונביא אותה לגבהים חדשים. השנים הקרובות יהיו לא פשוטות ואנו ניצבים מול שינויים גדולים בכלכלה העולמית. מדינת ישראל תהיה אי של יציבות, צמיחה ושגשוג.

"אזרחי ישראל, מימין ומשמאל, אנשי הנגב וההר, אנשי העיר והכפר, דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים, אזרחי ישראל כולם, נעשה כל שביכולתנו להמשיך ולהצעיד את מדינת ישראל קדימה ולהביא לכל אחת ואחד מכם ימים טובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר