נכנס בהסכם הקואליציוני

בן גביר לטובת החרדים: הסתה נגד חרדים - עבירה על החוק

אחרי שהיועץ המשפטי הקודם, מנדלבליט, קבע כי הסתה כנגד הציבור החרדי, אינה נחשבת מבחינת החוק. בן גביר דרש בהסכם הקואליציוני, לחוקק חוק שהסתה כנגד החרדים - תחשב לעבירה על החוק (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חה"כ בן גביר | ארכיון (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: במהלך הלילה (חמישי) הגיעו נציגי הליכוד ועוצמה יהודית לסיכומים קואליציוניים סופיים, אחד הסעיפים, הוא לטובת הציבור החרדי.

על פי ההסכם, הממשלה תקדם הצעת חוק לפיה תורחב עבירות ההסתה לגזענות לציבורים אחרים, לרבות הסתה כלפי אנשים לפי ארץ מוצאם והסתה כנגד הציבור החרדי תיחשב לגזענות.

לפני יותר משנתיים, היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט, התייחס לאירוע הסתה חמור כנגד הציבור החרדי מטעם חבר בישראל ביתנו, וטען, כי הסתה נגד חרדים לא נחשבת הסתה.

"אינני רואה מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד אותו אם שכתב דברים חמורים. לא ניתן לראות בהם כהסתה לגזענות נגד דתיים או נגד חרדים, שכן לא מדובר בציבור המתאפיין בצבע, השתייכות לגזע או מוצא לאומי-אתני".

מנדלבליט גם קבע שלא מדובר בלשון הרע: "איננו סבורים כי מקרה זה הוא המקום הראוי לשימוש תקדימי וכה יוצא דופן בסמכותו הייחודית של היועץ המשפטי לממשלה. תפנה את פניותיך ישירות למשטרת ישראל.. פניותיך ליועץ המשפטי לממשלה יוצרות תחנות נוספות בטיפול, בעוד פניה ישירות למשטרה תאפשר תחילת טיפול מהיר יותר".

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', ח"כ בן גביר יכהן גם כמ"מ יו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה. כמו כן סוכמו שורה של עקרונות וחוקים שיאפשרו גיבוי מלא לחיילים ושוטרים, החזר המשילות, פיתוח הנגב והגליל קידום הזהות היהודית במדינה, ורפורמה במערכת המשפט.

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר מסר: "כפי שהבטחנו לציבור עשינו הכל כדי להקים ממשלת ימין מלא מלא שתחזיר את המשילות והגאווה לעם ישראל, ותיתן גב לחיילים והשוטרים במאבקם החשוב".

עוד אמר בן גביר: "סמלי מאוד שדווקא בחג החנוכה שמסמל את הפצת האור, אנו מקימים ממשלת ימין כדי לממש את ההבטחות שלנו למען הבוחרים, למען החיילים השוטרים הלוחמים שלנו - ולמען כל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר