הוועדה המיוחדת אישרה

דרעי בדרך לממשלה: חוק הקלון יעבור לקריאה שניה ושלישית

השינוי יאפשר את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר בממשלה הבאה למרות שהורשע בעסקת טיעון בעבירות מס בגינם קיבל עונש מאסר על תנאי (פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ההצבעה על החוק (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

לקול מחאת האופוזיציה המסתמנת: חוקי דרעי וסמוטריץ' אושרו בוועדה המיוחדת של הכנסת לענייני חוק דרעי. הוועדה בראשותו של חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) קיימה את הדיונים בימים האחרונים והיום (חמישי) התקיימה ההצבעה על החוק. הצעת החוק עברה ברוב של תשעה תומכים אל מול שבעה מתנגדים.

הרקע להצעת החוק, אותה יזמו חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית): יו"ר ש"ס אריה דרעי הורשע במסגרת עסקת טיעון עליה חתם עם הפרקליטות בעבירות מס. במסגרת עסקת הטיעון התפטר דרעי מהכנסת הקודמת - הכנסת ה-24 ושילם קנס כספי על סף כמה מאות אלפי ש"ח. בנוסף נקבע כי יישא עונש מאסר על תנאי למספר שנים באם ייתפס עובר בשנית על אותן עבירות.

עד היום החוק קבע כי כל עונש מאסר לרבות מאסר על תנאי, נושא עימו קלון למשך 7 שנים. לפי החוק, אדם הנושא עמו קלון אינו יכול לכהן כשר בממשלה. בהצעת החוק שאושרה בוועדת הכנסת נקבע כי רק עונש מאסר בפועל יישא עמו קלון אולם עונש מאסר על תנאי לא יישא עמו קלון ולא ימנע ממי שהוטל עליו כזה עונש לכהן כשר.

ההצבעה בוועדה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

בנוסף ל'חוק דרעי' שאושר בוועדה, חברי הוועדה הצביעו גם על 'חוק סמוטריץ' - הקובע כי בכל משרד ניתן למנות שר נוסף במשרד אשר יהיה אחראי על ניהול תחומים מוגדרים במשרד המדובר אך יהיה כפוף לשר שמעליו.

חברי הכנסת מהאופוזיציה שהתנגדו לחוקים, זעמו וטענו שמדובר בהכשרת פשעים ועבירות על החוק. חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) טען כי "צריך לעשות תענית" על החוקים שאושרו בוועדה.

יצויין, כי בשל היות החוקים הללו חוקי יסוד, נדרש, בנוסף לאישורן בוועדה - אישור במליאת הכנסת ברוב של 61 בקריאה שניה ושלישית ואין להסתפק ברוב רגיל. לקואליציה המסתמנת לא צפויים קשיים מיוחדים באישור החוקים בהצבעה במליאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר