נר חמישי

החנוכיה המוזיקלית: האלבום החמישי של מרדכי בן דוד

מידי יום בחנוכה, 'המבקר' נתנאל לייפר בוחר אלבום מוזיקלי אחר לפי מיקומו בדיסקוגרפיה של הזמר, והיום עם האלבום החמישי של מרדכי בן דוד - "Memories" (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
עטיפת האלבום (באדיבותו הרבה של Yakov Kimmel)

השנה הייתה 1981 וגדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד, הוציא כבר את אלבומו המקורי החמישי (והשביעי סך הכל) - "Memories" - "זכרונות". בן דוד היה כבר זמר מוכר עם שורת להיטים מכובדת מאחוריו והאלבום היה נדבך נוסף במיצובו של הזמר ככוכב בולט במיוחד.

את האלבום הפיק האח מנדי ורדיגר, כשעל העיבוד וההפקה המוזיקלית ברוב שירי האלבום אחראי השותף המוזיקלי של מרדכי בן דוד במשך עשרות שנים - משה מונה רוזנבלום, האיש שהלך איתו כבר מאלבומיו הראשונים.

האלבום נפתח בלהיט "שבח" במקצב הסוסים שהיה פופולרי במיוחד באותם ימים, בלחן של בחור צעיר ועוד לא מוכר במיוחד בשם ירחמיאל ביגון, שהלחין גם את השירים "עוד ישמע" ו"זכרונות" מתוך האלבום. ביגון כבר היה אחרי שלושה אלבומים של להקת הילדים המצליחה שלו "פרחי מיאמי".

אחד השירים הכי מוכרים ומושרים עדיין מתוך האלבום הוא "יוודע" המרגש בלחנו של הרבי מסקולען זצ"ל, שיר יפיפה ונוגע אותו עדיין מבצע מרדכי בן דוד בהופעותיו. בשיר זה ביצע את העיבוד המעבד ישראל לאם, עיבוד שבוצע במקור לאלבומו של האב - דוד ורדיגר.

שיר נוסף מוכר במיוחד מתוך האלבום הוא "אשרינו", שיר קצבי שעל פי עטיפת האלבום הלחין מרדכי בן דוד, אך על פי התגובות של הגולשים הנאמנים מתברר כי מדובר בלחן בלזאי שהפך במשך השנים לקלאסיקה חסידית מוכרת במיוחד.

שירים נוספים שבלטו מתוכו הם "הנה ימים באים" ו"הנה אנכי" וגם היצירה שחותמת את האלבום "על נהרות בבל" שלושתם הולחנו על פי העטיפה על ידי מרדכי בן דוד עצמו שגם כתב את שני השירים באנגלית שהופיעו באלבום "זכרונות" ו"So Much Closer".

אנקדוטה מעניינת, בן דוד פגש במהלך העבודה על האלבום את עוזר ההפקה הצעיר שייע מנדלוביץ ובאותו שנה החל לעבוד כעוזר הפקה בהפקה אחרת של מנדלוביץ - אלבום הבכורה של זמר חדש ולא מוכר העונה לשם אברהם פרידמן הלא הוא אברהם פריד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר