"מציאות בלתי נתפסת"

החוק הראשון של הח"כית: הרחקת מחבלים ממקום הפיגוע

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הגישה הצעת חוק, לפיה מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה שביצעו פיגועים רצחניים כנגד אזרחים ישראלים ושוחררו כעבור כמה שנים, יורחקו ממקום הפיגוע ויאסר עליהם קרבה פיזית למשפחות נפגעי הפיגוע (פוליטי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הניחה אתמול על שולחן הכנסת את הצעת החוק הראשונה שלה, לפיה מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה שביצעו פיגועים רצחניים כנגד אזרחים ישראלים ושוחררו מן הכלא, יורחקו ממקום הפיגוע וכן ממקום מגורי משפחות הנפגעים בפיגוע, בדומה לסעיף בחוק נפגעי עבירה מעברייני מין.

הצעת החוק שגיבשה סון הר-מלך, נפגעת טרור בעצמה ששכלה את בעלה שולי הר-מלך הי"ד בפיגוע ירי, יחד עם פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות, נועדה למנוע מקרים בהם מחבל תושב עיר מסויימת ביצע פיגוע בעירו והביא למותם של אזרחים ישראלים, אך שוחרר לבסוף מן הכלא. כעת, הוא חוזר הביתה ויום יום פוגש במשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע, כשהוא חופשי ומחויך, דבר שזורה מלח על פצעיהן בכל מפגש ברחוב.

להצעת החוק ישנה משמעות מיידית בשטח, שכן כבר בחודשים הקרובים עתידים להשתחרר מן הכלא הישראלים המחבלים כרים ומאהר יונס שרצחו באכזריות את החייל אברהם בלומברג. הם יחזרו להתגורר בערה בסמוך לביתה של משפחת ברומברג השכולה מזכרון יעקב. גם מוניר רג׳בי תושב חיפה שסייע לביצוע פיגוע תופת בעיר, עתיד להשתחרר ולשוב לעיר מגוריהם של 14 מקורבנותיו.

על הצעת החוק חתומים עשרות ח"כים, ביניהם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', חברי כנסת משה סעדה ובועז ביסמוט מהליכוד וח"כ משה אבוטבול מש"ס.

ח"כ לימור סון הר-מלך מסרה בתגובה להצעת החוק: "המציאות בה נפגעי טרור עתידים לפגוש את המחבלים שרצחו את יקיריהם חופשיים ומחייכים בכל הליכה לסופר, לקניון או לבית הכנסת, היא בלתי נתפסת ודורשת שינוי מיידי. דינם של מחבלים נתעבים כאלו הוא מוות או גירוש מהמדינה, אך לכל הפחות בנתיים יש לבצע את החלת החוק הבסיסי הזה", הוסיפה.

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: ״בעוד פחות משבועיים מתחיל גל שחרורי מחבלים שמחזקים בתעודת זהות כחולה והם עומדים לשוב לתוך שטחי ישראל, משל לא ביצעו מעשה טרור נגד תושביה מעולם. אנו מקווים כי חוק ההרחקה יעבור, ובצוותא עם חוק שלילת אזרחות ממחבלים ידאג שלא נפגוש ברחובות את רוצחי ילדינו. אנו דורשים מחברי הכנסת והשרים לפטור את החוקים הנ״ל מחובת הנחה ולהעבירם עוד בטרם יחזרו המחבלים לרחובות ישראל״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר