"כפייה דתית"

חב"דניקים הדליקו נרות חנוכה - לקוחות יצאו מהמסעדה בלי לשלם

מבצע חנוכה של חסידי חב"ד בהוראת הרבי מליובאוויטש, עצבנה כמה סועדים במסעדה שניצלו את ההזדמנות על מנת לחמוק החוצה בלי לשלם, בטענה כי מדובר בכפייה דתית וכי הגיעו לאכול במסעדה ולא להשתתף בטקס הדלקת נרות חנוכה | ברשת זעמו על התנהלותם (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בימים אלו, מסתובבים חסידי חב"ד בכל העולם על מנת להפיץ את אור נרות החנוכה, כחלק מהמבצעים עליהם הכריז הרבי מליובאוויטש לזיכוי הרבים בקיום המצוות והפצת אור התורה.

גם למסעדה הממוקמת בעיר גבעתיים נכנסו אנשי בית חב"ד המקומי להדליק את הנרות - אך כמה סועדים זעמו על כך וניצלו את ההזדמנות כדי לחמוק מהמסעדה בלי לשלם על האוכל שלהם.

אחד הנוכחים סיפר ל'מה הלו"ז' כי "הם פשוט יצאו משם תוך כדי שהם מאשימים את בעלי המקום ב"כפייה דתית", ואפילו לא שילמו את החשבון שלהם".

פרסום האירוע החריג, עורר סערה ברשתות החברתיות כאשר מרבית הגולשים זועמים על התנהלותם של קומץ הסועדים, ומביעים תמיכה בחב"ד.

"חצופים! אבל אם הם היו בחו"ל והיו צריכים עזרה היו יודעים לרוץ ולחפש איפה יש חב"ד כדי לקבל עזרה מהם", כתבה יפה נקש, והגולשת חן הוסיפה, "מאיפה כל השנאה הזאת לאנשים שעושים כל כך הרבה טוב? למה יהדות ומנהגים יהודיים היא מעשה פסול במדינה שהיא יהודית?".

גולש נוסף כתב: "זה אפילו לא קשור לדת, זה כיבוד האחר", אחר הוסיף: "לא רוצים לראות הדלקת נרות?! הגזמתם אבל זכותכם לקום וללכת – אחרי ששילמתם… אם הדלקת נרות חנוכה זו הדתה – לצאת ממסעדה מבלי לשלם זאת גניבה".

אחד הגולשים כתב: "לאורך כל שנות ההיסטוריה העם שלנו נרדף והקריב את עצמו כדי להמשיך לקיים את מנהגי היהדות. והיום בשנת 2022 מיעוט פריבילגי עם שנאה עצמית יוקדת מקדמים הסתה ואנטישמיות מבית ובאותה נשימה מאשימים את הצד השני בפילוג. תדליקו חנוכיות בגאווה ותגרשו את החושך".

היו גם גולשים שתמכו באותם סועדים וטענו כי לאנשים יש זכות להיכנס לאכול במסעדה ברוגע, בלי להיקלע לתוך אירוע דתי, וכי אם היו מעוניינים בקיום הטקס, היו מגיעים בעצמם לבית חב"ד לצפות בהדלקת החנוכייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר