"התהפכו על הראש"

בכיר ב'אגודה': "ב'דגל' מנסים לריב בכוח, דרשו סעיף נגד מועצת גדולי התורה החסידית"

"ישנה תחושה שמנסים לריב בכוח, אנחנו עדיין לא מבינים על מה המהומה", כך הגיב בכיר ב'אגודת ישראל' למתקפה החריפה של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נגדם | לדבריו: "הם התהפכו על הראש שלנו ודרשו סעיף דרקוני נגד המועצת החסידית" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני וגולדקנופף (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הקרב ב'יהדות התורה': בכיר ב'אגודת ישראל' מתייחס הבוקר (ראשון) למקתפה החרפה והחריגה של יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, בשיחה אמש עם 'כיכר השבת' סביב סוגיית החברות של היו"ר ח"כ יצחק גולדקנופף בקבינט המדיני ביטחוני והחתימה העצמאית של 'אגודה' עם 'הליכוד'.

לדברי הבכיר: "ישנה תחושה שמנסים לריב בכוח. אנחנו עדיין לא מבינים על מה המהומה, בכל שלב של המו״מ היינו שקופים על מלא עם דגל התורה, בנושאי אידשקייט ובונשאים נוספים - גם התפשרנו בהכוונת גדולי ישראל בדברים שהיו בנפשינו רק בכדי לא לריב עם דגל. אנחנו מתקשים להבין על מה הם רבים איתנו".

באשר לחתימה העצמאית של 'אגודה' עם 'הליכוד', אומר הבכיר: "הגענו להבנות עם דגל התורה בנושא הקומה הכשרה ובהסכם נכתב שעד 30 יום מהקמת הממשלה יגבשו נוסח חדש שמוסכם על כל הצדדים. היה סיכום שחותמים ביום רביעי בלילה ולפתע הם התהפכו על הראש שלנו ודרשו סעיף דרקוני נגד מועצת גדולי התורה החסידית. ישנה תחושה שמישהו לוקח את זה שם למריבה בכוח ואין שם את המבוגר האחראי שירגיע את הרוחות".

כזכור, בשיחה עם 'כיכר השבת', תקף אמש ח"כ משה גפני ואמר: "הנושא הזה של לקבל החלטה לבד, לקחת חבר קבינט, לא היה דבר כזה ביהדות התורה", אומר גפני הערב ל'כיכר השבת', "מה זה הדבר הזה לקבל החלטה בלי לדבר איתנו? מה קרה שהוא חותם בלי לדבר איתי? מה קרה, מה הוא מסתיר? הרי זה הסכם שאנחנו עבדנו עליו. בפרק על הדיור הם לא הכניסו, הם פחדו שניקח להם את הקרדיט. זו התנהגות שאי אפשר לחיות איתה".

גפני מוסיף ותוקף בחריפות: "זאת לא התנהגות חברית. ההתנהגות הזאת היא מתחת לכל ביקורת והיא לא תעבור לסדר היום".

לדברי יו"ר דגל התורה, "מותר לנו לסחור בנושא של חיי אדם בנושא של הקבינט? איך נראה בעיני העולם בדבר הזה? זו לא התנהגות של שותפים. אנחנו הכנסנו אותם לכנסת, בלעדינו הם היו נשארים בחוץ".

יו"ר דגל התורה הצהיר: "לא נעבור לסדר היום בדבר הזה, מדובר בהתנהגות מופרעת. עשיתי לו משהו רע? למה?".

הבוקר הצטרף ח"כ אורי מקלב למתקפה נגד 'אגודה' ואמר: "באופן מתמשך אנו חווים התנהלות עצמאית ובדרישה ׳קבלו את דעתנו׳. גם לאחר שסיכמנו את הדברים אנו מגלים כי הוכנסו סעיפים נוספים הבאים לנטרל את הסיכומים עמנו.

"כאשר יש מי שנוהג באחריות מול החלפת שלטון הרשע, מנצלים זאת לפעולות חד צדדיות. אלו לא ויכוחים פרסונליים אלא על דרך ועקרונות ועל דברים שהם לתועלת הציבור בהם מצוקת גדולות שהציבור מצפה לפתרונות אמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר