האמא של 'עטרת'

אשת ראש הישיבה; הרבנית שולמית אזרחי נפטרה

לאחר שבועות של חולי קשה, הרבנית שולמית אזרחי, בתו של המשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר חדש ורעייתו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שיבל"א, נפטרה הערב בירושלים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרבנית אזרחי ע"ה (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

לאחר שבועות של חולי, מבית החולים בירושלים מגיעה הערב (שני) הבשורה המרה על לכתה של הרבנית שולמית אזרחי, בתו של המשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר חדש ורעייתו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שיבל"א.

הרבנית נולדה לפני 91 שנים בעיר ירושלים, לאביה המשגיח של ישיבת חברון, הגאון רבי מאיר חדש. לפני יותר משבעים שנה, היא נישאה לבעלה ראש הישיבה, מבחירי ישיבת חברון, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, והם הקימו את ביתם בשכונת גאולה בירושלים, סמוך לישיבת חברון.

בשבועות האחרונים מצבה של הרבנית הידרדר והערב נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתה. ראש הישיבה קיבל את הבשורה כששהה באולמי 'דימול', שם הוא היה כדי לסדר חופה וקידושין לאחד מהתלמידים שלו, ולפתע קיבלנו את הבשורה המרה, ראש הישיבה השתתק וביקש לקחת אותן מיד לבית החולים, כדי להשתתף ביציאת הנשמה של רעייתו הרבנית.

הרבנית נודעה גם באהבתה לכתיבה והייתה אשת עט, הוציאה בחייה את הספר "המשגיח - הגביע שעלה על גדותיו" על אביה הגאון רבי מאיר חדש, ואת הספר מי האיש על החפץ חיים.

בני הישיבה בעבר ובהווה מספרים בדמעות ל'כיכר השבת': "זו לא מליצה, הרבנית הייתה תמיד כמו אמא בשבילנו, הייתה לה מסירות שאי אפשר לתאר לראש הישיבה ולבחורים וכמובן לאביה, המשגיח זצ"ל שהיא אף חיברה ספר מקיף לזכרו, שהתקבל באהדה בכל שדרות הציבור החרדי".

"אנחנו זוכרים אותה כאחת שתמיד דואגת ואכפתית לכל בחור ובחור, היא הייתה אישה צדקת ומיוחדת שהשפיעה על כולם, בעיקר אנחנו זוכרים איך היא עמדה לימין ראש הישיבה, בכל המפעלות הגדולים שלו, כמו מחנה בני תורה, ייסוד ישיבות וקהילות ועוד, היא תמיד הייתה הרוח החיה מאחורי רבינו הגדול. היראת שמיים שלה הייתה יוצאת דופן, ההקפדה על תפילות במניין ועוד, אלו דברים שאי אפשר לשכוח וזה נחרט ונצרב לנו בתודעה".

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, את יבל"א ראש הישיבה, בנה, רו"מ הישיבה, הגאון רבי בן ציון אזרחי וחתניה, הגאון רבי אריאל וילנסקי, הגאון רבי יהושע קנל, הגאון רבי אהרן וינר, הגאון רבי הדר גלזמן ונכדים ונינים ההולכים בדרך התורה והמצוות.

הלוויתה תתקיים מחר בשעה 11:00 מבית ראש הישיבה ברחוב קסוטו 22 בית וגן ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר