דיון בהרכב מורחב

בג"צ הוציא צו על תנאי בעתירה נגד מינוי דרעי לשר

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הוציאה צו על תנאי בעתירה נגד מינוי אריה דרעי לשר • העתירה תדון בשבוע הבא בהרכב מורחב של 11 שופטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי בעתירה נגד חוק דרעי ומינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר בממשלת נתניהו השישית.

הנשיאה אסתר חיות קבעה כי בג"צ ידון בעתירות נגד מינוי דרעי בהרכב מורחב של 11 שופטים, הדיון יתקיים ביום חמישי הבא בשעה 09:00 בבוקר.

מוקדם יותר עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, כנגד השינויים שהעבירה הקואליציה המסתמנת בחוק יסוד: הממשלה, אשר נועדו להכשיר את כהונתו של דרעי לשר.

בעתירתה טוענת התנועה כי "התיקון הוא תיקון חוקתי שנתקבל תוך שימוש לרעה בסמכות המכוננת, הפוגע בשיטת המשטר הישראלית, באשר הוא נועד לפגוע בטוהר המידות ובסטנדרט הערכי שנקבע במסגרת הלכת "דרעי-פנחסי"; והכל על רקע שיקולים פרסונליים אסורים, צרכי שעה קואליציוניים, ובאמצעות הוראות הנעדרות כל תכלית ראויה עצמאית מהקשר פוליטי חולף – ולפיכך אין מקומו בין הנורמות החוקתיות במדינת ישראל".

עוד טוענת התנועה כי "בהליך החקיקה נפלו פגמים קשים, ובהם הפגיעה בעקרון השתתפות חברי הכנסת בהליך החקיקה, העדרו של פרק זמן ראוי לדיון בשינוי ובהשלכותיו, העדר תשתית עובדתית ומשפטית ראויה ומלאה, ובאופן החורג מן הדרך בה התקבלו חוקי יסוד בעבר".

הבוקר מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק דרעי שיאפשר את מינויו לשר, בהצעת החוק מוצע כי הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה, תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר