'מגזין כיכר'

'עקיבא' כבש את הבמה הגדולה של המוזיקה היהודית // ביקורת מופע

מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, השתתף במופע של עקיבא בבניני האומה - וזוו הביקורת שלו על מה שהוא ראה, שמע וחווה | וגם, על הצגות הילדים שהגיע הזמן שנראה גם במחזותינו (מגזין כיכר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים טויטו)

בנייני האומה הפך בשנים האחרונות לקיסריה של המוזיקה היהודית, האולם אליו שואף כל זמר להגיע ולמלא. בתחילה היו אלו רק אברהם פריד ויעקב שוואקי ואז הצטרפו אליהם ישי ריבו, שולי רנד, נפתלי קמפה ומופעי 'המנגנים' ו'הישיביער' למיניהם. השבוע אמן נוסף "עשה בנייני האומה", היה זה 'עקיבא' שהפך בשנה האחרונה לכוכב ענק עם להיטים שמושמעים בכל מקום.

>> למגזין המלא <<

עקיבא החל באולמות הקטנים יותר, כשההשקה של אלבומו השני לפני שנה הייתה בתיאטרון ירושלים, הקטן בהרבה. עקיבא שרק לפני כשבועיים היה אחד הכוכבים הבולטים של מופע צמאה הגדול בבנייני האומה, הגיע הפעם לבמה הזו כאמן המרכזי וככזה שהקהל הגיע לכבודו בלבד.

הקהל שגדש את בנייני האומה שר עם עקיבא את כל מילות השירים והעניק לו אהבה עצומה שגרמה לו לדמוע מול הקהל לאחר סיום אחד השירים, כשהקהל פשוט המשיך לשיר לבדו בעוצמה רבה.

עקיבא הוא ווקליסט מעולה עם טונים גבוהים ומדויקים, זמר עם נשמה אמיתית ונוגעת, כזה ששופך את ליבו על הבמה בשירה. הרבה זמרים שרים בדבקות - אבל לעקיבא אני גם מאמין.

במופע אירח עקיבא את הזמר הישראלי המצליח רביב כנר, ששר יחד איתו ארבעה שירים, שניים של עקיבא ושניים משלו. השניים בעלי קולות גבוהים שרו בקולות שניים והשתלבו נהדר.

עקיבא ביצע מול הקהל הנלהב את כל להיטיו הגדולים מהאלבום האחרון והסינגלים שיצאו אחריו ולראשונה גם ביצע שני שירים כשהוא מלווה את עצמו בפסנתר, אחד מהם הסינגל של "ותן חלקנו" - "פותח את ידיך" שזו הפעם הראשונה ששמעתי את עקיבא מבצע אותו בהופעותיו והלהיט "פשוטים". עקיבא לא הפסנתרן הדגול בתבל, אך היה יופי בביצוע החמים והביתי שלו לשירים.

במופע הפתיחה התארח הזמר והיוצר הצעיר והמוכשר דוד בן ארזה, שרק לפני כשבועיים חימם את ישי ריבו במופע שלו ביום הסטודנט החרדי בבנייני האומה. בן ארזה נראה הפעם על הבמה משוחרר הרבה יותר כשהוא משלב ומשלהב את הקהל במופע. במופע הוא גם ביצע לראשונה שיר חדש שלו שיצא בקרוב - "יורד ועולה ויורד".

• • •

אני חובב הצגות ילדים, במיוחד הצגות טובות שכתובות ברמה גבוהה. לצערי הרב, בציבור שלנו הצגות הילדים לרוב אינן מוצלחות במיוחד ורמת הכתיבה שלהם מביכה במקרה הטוב, ומביכה במיוחד במקרים פחות טובים. בחנוכה הלכתי עם בן השבע שלי למופע החנוכה של 'אנדרדוס' - 'הרפתקאות האביר פומפדור' ופשוט נהניתי.

כדרכם בקודש, מדובר בהצגת ילדים מושחזת ומצחיקה במיוחד, כתובה היטב, חינוכית, מוזיקלית להפליא עם שירים שמתנגנים בראש עוד תקופה ארוכה לאחר מכן ופשוט כיפית לצפייה להורים ולילדים כאחד.

ההצגה מספרת על דמויות מספרים שיוצאות מהם בספרייה הציבורית באמצעות סימנייה קסומה. הדמויות משעשעות וכתובות היטב והתפאורה משרתת את ההצגה בצורה טובה מאד. לא תמיד יש צורך בבמה בעלת שתי קומות, מגלשות ומסכי ענק, כדי ליצור תפאורה נכונה ומדויקת להצגה.

למרות שמדובר בהצגה שפונה יותר לציבור הדתי לאומי, מטבע היותם של היוצרים כאלה, היא בהחלט מתאימה כמעט לגמרי לציבור החרדי עם התאמות קטנות. הייתי ממליץ לכל מי שכותב הצגות בציבור החרדי, לצפות בהצגה או שניים של הקבוצה הנהדרת הזו וללמוד מהם איך הצגת ילדים צריכה להיראות ולהישמע.

הגיע הזמן שגם יוצרים חרדים יכתבו הצגות כאלה לציבור שלנו. ניתן ליצור מסר חיובי וחינוכי לא רק עם סיפורי צדיקים או סיפורים היסטוריים. זה חשוב ומשמעותי מאד.

ולפינת השירים האהובים עליכם הגולשים השבוע:

במקום הראשון: חנן בן ארי עם שירו החדש "אלא בי"

במקום השני: שולם למר ואנדראה בוצ'לי בביצוע מיוחד - "Fall On Me"

במקום השלישי: נועם ויוסף דניאל עם קליפ החנוכה - "תורמנטה"

  • להערות הארות ועצות להשלת הסופגניות המיותרות שאכלתי: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר