"נמאס. לא נפרנס אותו"

התגובה לפרסומאי שמסית נגד הציבור החרדי: מחאת רשת שאמורה לפגוע לו בכיס

יו"ר חברת הפרסום מקאן, אילן שילוח, המתפרנס גם מהציבור החרדי, עומד לזכות בקרוב בתקציב גדול של קופת חולים מכבי | ברשת החלה מחאה סוערת של בכירי אנשי התקשורת, שקוראים למכבי למנוע את זכייתו במכרז הפרסום וכן קריאה לעוד חברות, שיפסיקו לתת לו תקציבים; "לא נהיה עוד שק חבטות של שילוח ודומיו" (חדשות, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילן שילוח וחרדים (צילום: מתוך הטוויטר של שילוח, חיים גולדברג - כיכר השבת)

הפרסומאי ואיש העסקים אילן שילוח לא פעם כותב, מתבטא או מצייץ נגד הציבור החרדי שמרבה לפרנס את לקוחותיו ובכך בעקיפין גם מפרנס אותו עצמו, אולם נדמה כי ביממה האחרונה הוא עבר את הגבול וחצה קו אדום נוסף בהסתה נגד החרדים. ברשת, החלה מחאה נגד שילוח וקריאה לחברות הגדולות שלא להעסיק אותו.

לשילוח יש חשבון פופולרי ברשת החברתית - טוויטר עם מעל ל-20,000 עוקבים, שם הוא נוהג להשתלח ללא הפסקה בציבור החרדי.

לפני יומיים, כתב שילוח בחשבונו: "החילונים הופכים לעבדי הגזע היהודי העליון במדינת הגזע היהודי העליון החרדית, דתית משיחית עם גזעני הליכוד ששותפים להפיכת ישראל למדינת הגזע היהודי העליון. מדינה גזענית שהופכת את המשטר החוקתי שלה ללא דמוקרטי באמצעות רוב בכנסת(לא בציבור). זה יגמר במלחמת אחים ובמרד חילוניים".

שבועות לפני כן הוא כתב: "אם עוברת פסקת התגברות ומעבירה פטור לגיוס חרדים: סרוב כל הורי ונערי החילונים להתגייס לצהל עד שיהיה שיוויון מלא. אם יתנו קצבאות לאברכים ויעבירו בפסקת התגברות סטודנטים יסגרו כל האוניברסטיאות עד שגם הם יקבלו קצבת לימודים. שיוויון זה דבר בסיסי בדמוקרטיה".

לאחר שנודעו תוצאות הבחירות כתב שילוח: "שחר של יום שחור. העם בחר בגזענים חרדים דתיים וביביסטים. המפסידים: חילונים, נשים, מערכת המשפט והדמוקרטיה. ישראל צועדת לשלטון גברי, גזעני, חרדי/דתי".

שילוח כידוע מחזיק חברת פרסום - מקאן אריקסון, והוא זוכה בתקציב גדול של חברות רבות במשק ועל פי דיווחים שונים, בקרוב הוא עומד גם לקבל את תקציב הפרסום של קופת חולים מכבי.

עיתונאים ומעצבי דעת קהל, החליטו להפסיק לסלוח לשילוח על האמירות הקשות והמחרידות שלו כנגד הציבור החרדי ופתחו במחאה הקוראת לכל החברות הגדולות להפסיק את הפרסום שלהם במשרד של שילוח וזאת בשל ההסתה שלו והחשש ממלחמת האחים אותה הוא מעודד..

איש התקשורת אבי גרינצייג כתב: "מקווה מאוד שחברות כמו קופ"ח מכבי מבינות שאי אפשר לפנות לציבור החרדי וגם לעבוד עם מי ששונא ומתעב אותו".

היועץ איציק סודרי כתב: "אם הבנאדם הזה יקבל פרסום של חברה שפונה גם למגזר החרדי אני אשתדל בעז״ה להתרחק ממנה וכך גם כל מי שאני מכיר".

העיתונאי אבי רבינא כתב: "כבר תקופה אילן שילוח, שמתפרנס לא מעט מלקוחות שנהנים מהמגזר החרדי, מוביל גל של שנאת חרדים והסתה אנטי חרדית ברשת. הגיע הזמן לומר די, לא ניתן לרכב על הגב שלנו וגם להתפרנס מאיתנו".

עורך 'משפחה' אריה ארליך כתב בנוגע לשילוח: "שוק דעות הוא מרכיב מבורך במדינה שוחרת שיח. הזכות להבעת עמדה שמורה לכל ואני שמח תמיד לנהל דיאלוגים מכובדים עם אלה שמתנגדים לאורח חיי. הבעיה מתחילה בהפצת קיטוב חולני, קריקטורות שמזכירות תקופות, חיפוש דמוניזציה ולא פתרון. זו הבעיה שלי עם אילן שילוח, איורי בידרמן ולאחרונה גם כלכליסט".

העיתונאי הוותיק יצחק נחשוני הצטרף גם הוא למחאה וכתב: "אילן שילוח המשתלח בחרדים לוטש עיניו לתקציב הפרסום של קופ"ח מכבי. אם רק דבריה המיותרים של ח"כ סטרוק על זכותו של רופא שלא לטפל בחולה בניגוד לאמונתו עוררו מהומה, אצלו זו אג'נדה המעודדת למעשים. מבוטחי מכבי החרדים, והם רבים ונאמנים, לא יוכלו לסמוך על קופה שבין מוביליה יהיה מסית חולני".

עוד כתב נחשוני: "לא נהיה עוד שק חבטות שיספוג את ההשתלחויות של שילוח ושות'. מול השוסעים את העם והמשסעים בנו המחזירים אותנו לסיסמה שנטוותה בתקופות האפילות ביותר "הכה בחרדים והצל את המדינה" נשיב ב"הכה בכיסם של הגזענים והצל את היהודים". מתקנאים במס הנמוך כביכול של החרדים? גם לכם לא יהיה על מה לשלם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר