הכוחות יתוגברו

בכנסת נערכים לאפשרות של 'הסתערות קפיטול' בהשבעה מחר

השבעת הכנסת - מחר: יו"ר הכנסת הביע בפני המפכ"ל את החשש בכנסת מפני הסתערות על הכנסת בהשבעת הממשלה, בדומה למה שקרה באירועי הקפיטול בארצות הברית (פוליטי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראש הממשלה המיועד בכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

יושב ראש הכנסת יריב לוין כינס מוקדם יותר היום (רביעי) ישיבה יחד עם מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים, והביע את החשש מפני הסתערות על הכנסת, כפי שהיה באירועי הקפיטול, זאת בניסיון למנוע את השבעת הממשלה. כך על פי הפרסום ב'וואלה'.

גורמים במשטרה אומרים ל'כיכר', כי הם אכן ערוכים לאירוע ששומה למה שהתרחש בקפיטול. אך הדגישו כי מדובר באירוע מאוד קיצוני שסביר להניח שלא יקרה. אך יחד עם זאת משמר הכנסת ומשטרת ישראל ערוכים.

במהלך הפגישה אמר יו"ר הכנסת המיועד חבר הכנסת אמיר אוחנה, כי יש צורך להיערך לאפשרות שחברי כנסת ישתתפו בהפגנות וצריך לתת להם את האפשרות להפגין תוך שמירה על החוק.

כוחות משטרה נערכים החל ממחר משעות הבוקר עם כוחות באיזור הכנסת, בעקבות הפגנה של הצד השמאלי במפה הפוליטית.

בארגון 'שלום עכשיו' אמרו כי "נגיע מחר לכנסת להשמיע קול ברור נגד ממשלה קיצונית שמקדמת הפיכה משיחית מסוכנת. הדיל המסריח בין נאשם שמנסה להמלט מכלא לשותפיו הקיצוניים הופך את ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה גזענית. פרויקט העליונות היהודית מהגבעות מאיים להפוך אותנו למדינה חשוכה שמכשירה עבריינות ורומסת את הדמוקרטיה. אם לא נתעורר, ניאבק בהם ונעצור אותם על הגבעות, לא תהיה כאן מדינה. חייבים לעצור את ההפיכה המשיחית לפני שהשטחים כובשים את ישראל."

בארגון 'צו 8' מסרו: "נגיע בהמונינו בחמישי ונשמיע קול גדול נגד מי שמבקשים לפרק את הדמוקרטיה, את הצבא, את מערכת המשפט ומקדמים בגאון גזענות ופירוד. לא נעמוד מנגד כשממשלה עבריינית מסוכנת מקדמת לנגד עינינו הפיכה משטרית שמאיימת על אורח החיים של כולנו. לא ניתן לנאשם לבצע מכירת חיסול של ערכי היסוד כדי להימלט ממשפט. מול ממשלה כזאת, חובה עלינו האזרחים להתנגד לה. נגיע בשיירה לכנסת ונעביר מסר ברור לנאשם ולשותפיו – לא ניתן לכם רגע אחד של שקט."

לאחר הפרסום ב'וואלה', במשטרה מסרו כי "לפני זמן קצר הסתיימה ישיבת הערכות שגרתית לקראת השבעת הממשלה מחר בהשתתפות יו״ר הכנסת ח״כ יריב לוין קצין הכנסת מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ממ״ז ירושלים ר׳ אג״מ וגורמים נוספים. יש לציין ולהדגיש כי מדובר בישיבה שגרתית כפי שנעשה לקראת כל השבעת ממשלה שמטרתה לאפשר ניהול תקין של הישיבה וכללי הטקס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר