עונש למי?

השגרירה יעל גרמן התפטרה כמחאה על הממשלה

שגרירת ישראל בצרפת, יעל גרמן, לשעבר שרה מטעם יש עתיד, התפטרה מתפקידה במחאה נגד הממשלה החדשה בראשותו של נתניהו (פוליטי מדיני)

יעל גרמן (צילום: פלאש 90)

שגרירת ישראל בצרפת, יעל גרמן, לשעבר שרה מטעם יש עתיד, התפטרה היום (חמישי) מתפקידה במחאה נגד הממשלה החדשה בראשותו של נתניהו. גרמן מונתה רק לפני כשנה וחצי לתפקידה על ידי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד והייתה אמורה להמשיך בו שלוש שנים.

גרמן שלחה מכתב התפטרות לנתניהו וכתבה בו כי היא עוזבת את התפקיד כי תתקשה להגן על מדיניות הממשלה החדשה.

לדברי גרמן, "הממשלה שהקמת כוללת נציגי מפלגות שעמדותיהם הקיצוניות באות לביטוי בקווי היסוד שלה, במדיניותה ובהצהרות על חקיקה, פסולה בעיני, שבכוונתה להעביר. הדבר מעמיד, לדעתי, בסכנה את אופייה של מדינת ישראל וערכיה, כפי שבאים לביטוי במגילת העצמאות, עליה חונכנו וגדלנו, והיא משמשת לנו תעודת זהות ומגדלור. אי לכך, כאמור, מדיניותך, הצהרות השרים בממשלתך וכוונות החקיקה מנוגדים למצפוני, לתפיסת עולמי, ולהבטחות הטמונות במגילת העצמאות למדינה יהודית ודמוקרטית. בנסיבות אלה לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו, ולכן אני מוצאת לנכון להגיש התפטרותי ולסיים תפקידי כשגרירת ישראל בצרפת".

על פי ההערכה, שאר המינויים הפוליטיים של לפיד צפויים להמשיך בתפקידם ואין בכוונתם לפרוש. ברוב המקרים הממשלות החדשות לא פיטרו נציגים גם אם היו מינויים פוליטיים. כעת לנתניהו יש משרה בכירה נוספת אותה יוכל להעניק לאחד ממקורביו, תודות ליעל גרמן.

במקביל, הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לשגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, כי יאריך את כהונתו כשגריר באו״ם בשנה נוספת. ראש הממשלה שוחח עם ארדן ושיבח את פעילותו המקצועית והנמרצת להגן על ישראל בזירה הבינלאומית. השגריר ארדן הודה לראש הממשלה על האמון בו ואמר כי ימשיך לפעול ככל יכולתו כדי לחזק את מעמדה של ישראל באו״ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר