בלי ימי חסד

האתגרים של בן גביר: הפשיעה הערבית, הטרור החקלאי והיחס ליו"ש

איתמר בן גביר נכנס כבר הבוקר למשרד לביטחון פנים כשהוא צריך להתמודד מול שורת אתגרים סבוכה ומורכבת. מנכ"ל המשרד הודיע כבר על התפטרותו מהתפקיד (פוליטי מדיני)

(צילום: אוהד צויינברג, פול)

השר לביטחון פנים החדש, איתמר בן גביר, יאלץ להתמודד עם כניסתו לתפקיד עם כמה אתגרים והוא לא צפוי לקבל אפילו דקת חסד אחת מהתקשורת. בן גביר מיקד את הקמפיין שלו בנושאי הביטחון האישי והמלחמה בטרור לצד הבטחות לטפל בגל הפשיעה בנגב והטרור החקלאי וכן באלימות בחברה הערבית.

ביום ראשון צפוי להתקיים הטקס לחילופי השרים במעמד השר היוצא לביטחון הפנים, עמר בר לב, השר הנכנס חבר הכנסת איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן, ראש הרשות להגנה על עדים תת-ניצב בדימוס אבי נוימן ועוד.

בן גביר החל כבר את השיחות עם בכירי המערכת ושוחח אמש עם עם מפכ"ל המשטרה, נציבת שירות בתי הסוהר, נציב כבאות והצלה ועם ראש הרשות להגנת עדים. על פי הדיווח, השר בירך את ראשי הארגונים על עבודתם ומסירותם, אמר כי הוא מצפה לעבודה משותפת שתחזיר לאזרחי ישראל את הביטחון האישי, וקבע עמם פגישות עבודה ראשונות. בן גביר הודיע כי כבר הבוקר יגיע למשרד לביטחון לאומי ויחל את עבודתו.

האתגר הבולט של בן גביר יהיה המאבק בפשיעה הערבית ובמיוחד בפשיעה הבדואית בנגב שם ישנה בעיה קשה של משילות.

בן גביר ינסה לצמצם את מספר הנרצחים בחברה הערבית שם נרצחו השנה 111 בני אדם באירועים פליליים שונים והוא יצטרך להוכיח לחברה הערבית כי הוא פועל באופן אובייקטיבי ולא מושפע מדעותיו הימניות.

מנגד, יצטרך בן גביר להיות אחראי גם על נושאי פינוי ההתיישבות כיוון שהוא אחראי על מג"ב. תומכיו ממתינים לראות כיצד יפעל גם מול חאן אל אחמר, היישוב הערבי הבלתי חוקי שנקבע שיש לפנותו אך עד עתה הדבר לא נעשה.

בן גביר הודיע בנוסף הבוקר כי בהחלטה משותפת במפגש בינו ובין המנכ"ל תומר לוטן, קיבל בן גביר את הודעתו של לוטן, על סיום תפקידו כמנכ"ל המשרד לבטחון פנים.

בן גביר מסר, כי הוא מודה ״למנכ״ל המשרד מר תומר לוטן על שנות פעילותו, הערכה רבה על עשייתך במשרד לביטחון פנים ולמען מדינת ישראל, אני מאחל לך הצלחה רבה בהמשך דרכך״.

לוטן מסר אף הוא: "אני מודה על הזכות שהייתה לי לשמש כמנכ״ל המשרד בתקופה כה מורכבת ומאתגרת. אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק ומשמעות גדולה.

מבקש למסור את הוקרתי העמוקה לעובדי המשרד היקרים והמצוינים ולכל המשרתים והמשרתות במשטרה, בשירות בתי הסוהר וברשות הכבאות וההצלה על המסירות היומיומית למען ביטחון אזרחי ישראל״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר