חקירת "הכיבוש"

נתניהו: "ההחלטה בזויה של האו"ם, לא תחייב את הממשלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להחלטת האו"ם המנחה את בין הדין הבינ"ל בהאג לחוות דעה משפטית על "הכיבוש" ואמר כי מדובר בהחלטה בזויה שלא תחייב את ממשלת ישראל (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (מוצאי שבת) להחלטת האו"ם המנחה את בין הדין הבינ"ל בהאג לחוות דעה משפטית על "הכיבוש" ואמר כי "מדובר בהחלטה בזויה שלא תחייב את ממשלת ישראל".

לדברי נתניהו: "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האו"ם במהלך השנים, כן ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הניצחית ירושלים. שום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זאת".

העצרת הכללית של האו"ם אישרה בליל שבת החלטה הקוראת לבית הדין הבינלאומי בהאג להגיש חוות דעת בנוגע "להשלכות החוקיות של הכיבוש הישראלי". החלטת האו"ם התקבלה ברוב של 87 מול 26 .

בהחלטה שאושרה באו"ם נכתב בין היתר כי: "ההשלכות המשפטיות הנובעות מההפרה המתמשכת של ישראל את זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית, הכיבוש הממושך, יישובו וסיפוחו של השטח הפלסטיני שנכבש מאז 1967, לרבות צעדים שמטרתם לשנות את ההרכב הדמוגרפי, אופיו ומעמדו של עיר הקודש ירושלים, ומאימוצה של חקיקה ואמצעים מפלים הקשורים אליה?".

בית הדין בהאג התבקש לבחון "כיצד משפיעות המדיניות והנוהגים של ישראל הנזכרים (לעיל) בפסקה (א) על מעמדו המשפטי של הכיבוש ומהן ההשלכות המשפטיות הנובעות ממעמד זה על כל המדינות והאו"ם?".

גלעד ארדן,שגריר ישראל באו''ם, אמר לפני ההצעה: "ההחלטה הבזויה שצפויה להתקבל היום, היא אות קלון על האו"ם ועל כל מדינה שתתמוך בה. שום גוף בינלאומי לא יכול לקבוע שישראל כובשת בארצה ושנוכחותנו בירושלים או ביהודה ושומרון אינה חוקית.

"לבית דין שקיבל מנדט מגוף מעוות מוסרית כמו האו"ם- אין שום לגיטימציה. הפלשתינים סירבו לכל יוזמות השלום, הם מסיתים יום יום לרצח ותומכים בטרור, ובאו"ם מסייעים להם לפגוע דווקא בישראל. לא ניקח חלק בחרפה ובמופע השקרים הזה".

"ההחלטה לקיים הצבעה העוסקת רק בישראל- דווקא בשבת, היא דוגמא נוספת לריקבון המוסרי של האו"ם, שמונע מעמדת ישראל להישמע בהצבעה שתוצאותיה נקבעו מראש", הוסיף השגריר ארדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר