"לא באתי לגזור קופון"

גולדקנופף בנאומו במשרד השיכון: "רואה בתפקיד - עבדות"

שר הבינוי והשיכון גולדקנופף, ערך היום טקס חילופי שרים עם השר זאב אלקין ובהשתתפות השר הקודם ליצמן, והתייחס לשלל נושאים על סדר היום והציג את התוכניות שלו (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: משרד השיכון)

במשרד השיכון נערך היום (ראשון) טקס חילופי שרים, בין השר היוצא זאב אלקין לשר הנכנס יצחק גולדקנופף, ובהשתתפות שר הבינוי והשיכון לפני אלקין - יעקב ליצמן.

גולדקנופף הודה בתחילת נאומו, "לשר הבינוי והשיכון היוצא חה''כ זאב אלקין, השר שכיהן לפניו, ידידי הרב יעקב ליצמן, מנכ''ל המשרד מר אביעד פרידמן, המנכ"ל המיועד יהודה מורגנשטרן, עובדי המשרד, הצוות המקצועי המגיע עמי, מכובדיי כולם".

"למרות התואר "שר" - אינני רואה בתפקידי שררה אלא עבדות. אנו נכנסים לכאן בצניעות, בהכנעה ובענווה. התחושה שלנו היא כשל "שליח ציבור" במלוא מובן המילה - שליחות למען ציבור שמבקש קורת גג, ציבור שזקוק לבית, ציבור שחלקו התייאש מהסיכוי לדיור בר-השגה במדינת ישראל. אין זה סוד כי התנעת תהליכים בתחום הנדל"ן אורכת זמן. המשימה שלנו היא לקצר את הזמן ולהאיץ את התהליכים".

"בשבועות האחרונים", סיפר גולדקנופף למשתתפים: "הקדשתי שעות רבות לפגישות עם גורמים מקצועיים שביכולתם להשפיע, לתרום ולקדם פתרונות דיור. כך נמשיך גם הלאה במעלה הדרך – לשמוע, להקשיב, ללמוד וליישם. הבאתי מנכ"ל צעיר ונמרץ, עם רזומה עשיר בתחום הנדל"ן והתשתיות, ושהוביל בעבר שורה של מיזמים במסגרת החברה הכלכלית של עיריית בני-ברק. הרב יהודה מורגנשטרן הוביל בין היתר את הפיתוח המרשים של מתחם בי.בי.סי בבני-ברק".

"איתור פתרונות לאתגר הדיור של מדינת ישראל, זו משימה המוטלת על משרד הבינוי והשיכון בראש ובראשונה, אך את האתגר הזה ניתן יהיה לצלוח רק בכוחות משותפים. לפני הכל, שיתוף פעולה פנימי שלנו - עובדי משרד הבינוי והשיכון המסורים ובמקצועיים, על כלל האגפים והמחלקות. בנוסף, שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע חיצוניים – ופנו אלי כאלו רבים - עם לב ורצון לסייע – אז אני חוזר שוב על מה שאמרתי בפומבי: "דלתי פתוחה בפניכם"! ברם, חשוב מכל הוא שיתוף הפעולה עם המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים לנושא הדיור, וחלק מתפקידנו לרתום את כולם לאתגר הגדול ובע"ה נעשה ונצליח".

גולדקנופף התייחס להסתה כנגד הציבור החרדי ואמר: "מאז הבחירות מתנהל בחלקים מהתקשורת קמפיין הפחדה שכלל גם התייחסות לתחום הדיור. הצהרנו בעבר, וזו הזדמנות ראויה לשוב ולהצהיר במעמד הזה: באנו לשרת את אזרחי ישראל! באנו לקדם את ערכי השיווין ובאנו לקדם את ישוב הארץ! יש לנו חובה מיוחדת לחיילים משוחררים. בלתי מתקבל על הדעת שאלו המקדישים את מיטב שנותיהם למען בטחונם של אזרחי ישראל, יעמדו כעניים בפתח בבואם להקים בית, ויזדקקו לנדבות בשביל לכסות את דמי השכירות. יש לנו חובה לעמלי התורה - האברכים המסתפקים במועט ומבקשים קורת גג".

עוד הוסיף גולדקנופף: "יש לנו חובה לכל הזוגות הצעירים מכל המגזרים – ללא הבדל דת, גזע או השקפה. לא נהיה סקטוריאליים ולא מגזריים. בעיית הדיור משותפת לכולם ונפעל בעז''ה לסייע לכולם. ניתן דגש על הפריפריה, על הנגב ועל הגליל; נסייע לאחינו המתיישבים ביהודה ושומרון המקיימים הלכה למעשה את ישוב הארץ, וכפי שנוכחתי בביקורים שערכתי שם ערב הבחירות - חלק מפתרון מצוקת הדיור נמצא באזורים אלו! לא פחות חשוב מכך, חובתנו לסייע להם בהגברת הבטחון האישי שהוא ערובה להמשך המגורים וההתפתחות שם".

"כל שר נכנס לתפקידו רצוף בכוונות ותכניות טובות ומשתדל לבצען. כך נהג השר היוצא, חה"כ זאב אלקין כאשר נכנס לתפקידו. כך גם בכוונתי לנהוג. עקבתי בתקופה האחרונה אחר הפעילות שנעשתה כאן במשרד בתקופת כהונתו; הגברת השיווק והניסיון להוריד את מחירי הדירות, מכרזי מחיר מטרה ועוד. אנחנו לומדים את הדברים ונראה כיצד אנחנו יכולים לקדם, להמשיך את הפעולות הטובות, ולתקן את אלו שנראה לנכון שנדרש לתקנן. ברצוני להודות לשר היוצא, מר זאב אלקין שהתמסר מנקודת ראותו כדי לעשות את הטוב ביותר, ולהודות לקודמו, ידידי הרב יעקב ליצמן שהתחיל חלק מפעילות זו".

"וכאן הערה קטנה: ראיתי לאחרונה שבאחד הראיונות השר היוצא אלקין אומר שמחירי הדיור נבלמים, אבל השר הבא יהיה זה ש"שיגזור את הקופון". הרשו לי להשיב: לא באנו לגזור קופונים, לא באנו לגזור סרטים. באנו להיטיב. באנו למלא את חובתנו לציבור ששלח אותנו לתפקיד זה. איננו עושים חשבונות של קרדיט אלא של מילוי שליחות. אני תפילה ותקווה שבעזרת ה' ובעבודה קשה ובכוחות משותפים, נוכל כולנו בסוף הקדנציה לומר ש"איננו מכירים את משבר הדיור..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר