סערת הר הבית

"לגנות את ישראל ובן גביר"; שרי חוץ של מדינות ערב התכנסו

בשיחת ועידה מיוחדת שקיימו שרי החוץ של מדינות ערביות שונות, דנו השרים בעלייתו של השר לביטחון לאומי להר הבית מוקדם יותר השבוע ודרשו מהאו"ם לגנות את ישראל (העולם הערבי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
פרובוקציה או אידיאולוגיה? השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

שרי חוץ של מדינות ערביות בולטות, אשר לחלקם קשרים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, השתתפו בשיחת ועידה עם שר החוץ של הרשות הפלסטינית ריאד אל מאלכי.

במהלך הישיבה, כך על פי הפרסום של העיתונאי ברק רביד, גינו את עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית בבוקרו של צום עשרה בטבת. שרי החוץ של איחוד האמירויות, אלג'יריה, מרוקו, מצרים, קטאר וירדן דרשו מהאו"ם לגנות את ה'פרובוקציה' של השר הישראלי כלשונם.

השרים הערבים הדגישו כי הפרובוקציה החמורה פוגעת בסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים וכי על האו"ם להוקיע ולגנות את עליית השר להר הבית. "מדובר בפרובוקציה שאותה יש לגנות בצורה החריפה ביותר ובהפרה של הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים" טענו שרי החוץ הערבים.

"מדובר בהסלמה חמורה שעל מועצת הביטחון של האו"ם לפעול כדי לעצור אותה על ידי לחץ על ישראל להפסיק את הצעדים הפרובוקטיביים בירושלים" מסרו שרי החוץ בהודעה המשותפת אותה הוציאו בסיומה של שיחת הועידה - בה השתתף כאמור גם שר החוץ של הרשות הפלסטינית.

יצויין, כי עלייתו של השר להר הבית גררה גינויים נרחבים גם מפי סנאטורים בארה"ב הנחשבים לידידותיים לישראל, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו שנפגש עם בן גביר בערב שקדם לעלייתו להר הבית לא ביקש ממנו לוותר על העלייה למרות שלקח בחשבון את הזעם הערבי והגינויים בעולם הערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר