לא קיבלו החלטה

מועצת הביטחון דנה בעליית בן גביר להר הבית: "קו אדום"

מועצת הביטחון דנה בעליית השר לביטחון לאומי להר הבית. "איזה קו אדום ישראל צריכה לחצות כדי שיגידו כאן 'די'?", תהה הנציג הפלסטיני • ארדן: "עצם העובדה שהדיון הזה נערך היא עלבון לאינטליגנציה" (מדיני)

(צילום: מאת פר קרוהג - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=32410206)

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה (ליל שישי) לדון בעליית השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית, אך התפזרה ללא הצבעה או הודעת גינוי משותפת.

הנציג הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור את ישראל, תקף בדבריו את ישראל ואת האו"ם: "איזה קו אדום ישראל צריכה לחצות כדי שמועצת הביטחון תגיד - 'די'. מתי תפעלו? העם שלנו מאבד סבלנות".

"בן גביר, הקיצוני הישראלי שעכשיו בדרגת שר, הורשע בהסתה ובתמיכה בארגון טרור, וידוע בדעותיו הגזעניות - לא הגיע לבקר באל-אקצא. הוא מקדם את אותה אג'נדה קיצונית שקידם כל חייו - להפסיק את הסטטוס קוו ההיסטורי".

מנסור הוסיף, "הטיעון הישראלי הוא שזה קרה קודם. לא ביג דיל. גלעד ארדן גם הסתער על הר הבית כשר המשטרה. זה כאילו שפושע שעומד לדין אומר שההגנה הטובה ביותר היא שהוא ביצע פשע לפני כן והתחמק מזה".

"אל-אקצא לעולם לא ייפול. הוא שרד את בגין, שמיר, שרון ובסוף ינצח את נתניהו, בן גביר וארדן. המועצה הזאת צריכה לעצור אתכם. ואל תטעו, אם המועצה פה לא תעצור - העם הפלסטיני יעצור אתכם".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, ענה לו ואמר: "האיומים האישיים של הנציג הפלסטיני מדברים בעד עצמם - אין לקבל אותם במועצה".

"כבר שנים שהפלסטינים פועלים באו"ם למחיקת כל זכר וקשר בין העם היהודי והר הבית. רק בשבוע שעבר הם העבירו החלטה בעצרת הכללית שכוונתה למחוק את שמו היהודי של ההר ולהתייחס אליו רק בשמו המוסלמי".

השגריר ארדן ציטט התבטאויות עבר של אבו מאזן ואמר: "העלילות האלו מגיעות מצמרת ההנהגה הפלסטינית, כך במילותיו של מחמוד עבאס - 'מסגד אל-אקצא וכנסיית הקבר הם שלנו ואין ליהודים זכות לטמא אותם ברגליהם המטונפות'. האם זו שמירה על הסטטוס קוו? זו הסתה בוטה ושכתוב של ההיסטוריה. האם הייתה ישיבת חירום של מועצת הביטחון כאשר נאמרו הדברים האלה?".

לדבריו, הפלסטינים הם אמרו שמפרים את הסטטוס-קוו: "במקום להגן על קדושת האתר, הפלסטינים הפכו את הר הבית לשדה קרב. שוב ושוב משמשים המסגדים כמקום אחסון בהם מחזיקים מחבלים אבנים וחומרי נפץ כדי לתקוף את היהודים ואת כוחות הביטחון. הבמה המקודשת משמשת במה להסתה פלסטינית".

ארדן מתח ביקורת חריפה על האו"ם בנאומו: "הביקור של השר בן גביר בהר הבית לא היה פלישה לאל-אקצא או כל שקר אחר של הפלשתינים. ביקורו של השר עמד בקנה אחד עם הסטטוס קוו ומי שטוען אחרת רק מלבה את המצב. מותר ליהודים לבקר בהר הבית. לכל יהודי. עצם העובדה שהדיון הזה נערך היא עלבון לאינטליגנציה״

בסיום דבריו חבש כיפה והקריא מספר ישעיהו: "והביאותים אל הר קודשי ושמחתים בבית תפילתי, עולותיהם וזבחיהם לרצון על מזבחי כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר