יש עתיד?

לפיד משוכנע: "הבחירות בשנה הבאה; תקום מפלגת חרדים עובדים"

יאיר לפיד מודה כי כל הדיבורים עד כה על התפוררות הליכוד לא היו נכונים, אך מנסה לשכנע כי הפעם זה יקרה | אחרי הפדיחה שלו עם הקמת מפלגה חרדית חדשה, הוא משוכנע כי זה יקרה בשנתיים הקרובות "ואם נוכל נעזור לה" (פוליטי)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ראש ממשלת המעבר לשעבר, יאיר לפיד סבור כי מפלגת יש עתיד לא הפסידה בבחירות, טוען כי הבחירות יתקיימו בשנת 2024 ובטוח כי ינצח.

בראיון לבן כספית במעריב, מסביר לפיד כי הוא מאוכזב, אבל סבור כי יש עתיד לא הפסידה את הבחירות. "יש עתיד עשתה את שלה בבחירות האלה. עלינו ל-24 מנדטים, אנחנו מפלגת שלטון, אנחנו מתנהגים וחושבים כמו מפלגת שלטון, הבאנו את התוצאה".

הוא מסביר מדוע גוש הימין-חרדים ניצח את הבחירות, וכי מאותה סיבה - הוא ינצח בבחירות הבאות. "הקמנו ממשלה לא פשוטה, פעם ראשונה עם מפלגה ערבית, בתקופה ביטחונית לא פשוטה, אז הימין הקיצוני עלה לשלטון. בדיוק כמו שבפעם הבאה, שלא תהיה רחוקה במיוחד, היות והימין הקיצוני בשלטון, המרכז יעלה לשלטון, כי המרכז הוא מתון ומול קיצוניות תמיד עולים מתונים. זה עיקרון המטוטלת".

לדבריו, הבחירות הבאות יתקיימו בשנת 2024, ובמענה לתמיהת בן כספית אמר לפיד: "אולי אפילו פחות. מי שיפול אותם זה הם, אחד את השני. תסתכל עליהם. אם זה מקולקל ואם זה קם מקולקל, אז זה מקולקל".

"הדבר הכי בולט זו החולשה המוחלטת של נתניהו. הוא לא רגיל ולא יודע להיות חלש, אבל הוא חלש. חלש בגלל המשפט שלו, חלש כי יש סביבו אנשים צעירים ממנו בהרבה וכבר אמביציוזיים ממנו בהרבה, שלא סופרים אותו ממטר, ואפילו בתוך המפלגה שלו יש סדקים ראשונים. אנחנו מדברים על זה שנים, בעיקר ליברמן, אבל בפעם הראשונה זה קורה, ועוד הכל יחד. זה לא יכול להחזיק מעמד".

אחרי הפדיחה שלו עם מנחם טוקר, כאשר תכנן להקים מפלגה לחרדים עובדים, לפיד עדיין משתעשע ברעיון ואומר לבן כספית: "תהליכים לא קורים ביום. אני די משוכנע שמתישהו בשנתיים-שלוש הקרובות תקום מפלגה של חרדים עובדים, כמו שאני משוכנע שתקום מפלגה של ציונות דתית ליברלית, כי הקולות האלה קיימים והם תמיד הריקאציה למציאות הנוכחית. תשמע, הם הולכים עכשיו כל כך רחוק שבוודאי תהיה לזה ריאקציה, ואם נוכל נעזור לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר