מקורב לרגב

למרות שנפסל: המינוי של בן זקן יעלה להצבעה בממשלה

ראש הממשלה יעלה ביום ראשון הקרוב לישיבת הממשלה את הצעתה של רגב למנות למנכ"ל משרד התחבורה את מקורבה, שנפסל על ידי וועדת המינויים בנימוק כי הוא לא מתאים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (שישי) את בקשתה של שרת התחבורה מירי רגב להעלות לסדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה את מינויו של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה.

יצוין כי מועמדותו של בן זקן נפסלה על ידי וועדת המינויים בנציבות שירות המדינה - ורגב תקפה את ההחלטה וטענה כי סוכם שיאפשרו לו תקופת ניסיון של חצי שנה.

בחוות הדעת של הוועדה נכתב כי לבן זקן "אין די ניסיון ניהול או מקצועי, לא כל שכן ניסיון ניהולי בכיר, כדי להצליח בתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים".

לטענתם, "מינויו של המועמד לתפקיד בעל השפעה כה דרמטית על חיי היומיום של כלל אזרחי ישראל עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות והמורכבות".

במכתב לשרי הממשלה כתבה רגב: "בחוות דעתה הכתובה של הוועדה, ובניגוד גמור למה שנאמר בפגישה שקיימתי איתה רק לפני יומיים, נקבע כי מר בן זקן אינו עומד בתנאי הכשירות הנדרשים לתפקיד. לא ברור כיצד ועל בסיס מה שינתה הוועדה את עמדתה בנושא זה בתוך יומיים בלבד".

"התנהלותה של ועדת המינויים בהקשר הנדון כפי שתוארה לעיל תמוהה והתוצאה היא מקוממת ממש. תפקידו של השר להוביל מדיניות והוא רשאי לבחור מנכ"ל שהוא נותן בו אמון לביצוע מדיניותו".

שרת התחבורה הוסיפה: "האחריות למימוש מדיניות המשרד ולביצועה היא בסופו של יום של השר ולא של ועדת המינויים. אבקש כי הממשלה תאשר את מינויו של מר בן זקן לתפקיד המנהל הכללי, על אף חוות דעתה של ועדת המינויים, שכן קיימים טעמים מיוחדים המצדיקים סטייה מחוות דעתה".

רגב הוסיפה," אני מכבדת את נציב שירות המדינה ואת וועדת המינויים אולם המלצתם ביחס להתאמת המועמד היא המלצה בלבד. מר בן זקן הוא מינוי מקצועי, מנוסה וראוי ואני רואה במינויו מרכיב חשוב בהצלחתי בביצוע התפקיד ובהנעת העבודה במשרד במהירות וביעילות כפי שנדרש כדי לתת מענה למשימות האדירות המונחות לפתחנו. אבקש כי חברי הממשלה ישימו שיקולים אלו לנגד עיניהם בבואם לאשר את המינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר