האמריקאים חוששים

מזכיר המדינה האמריקני יגיע כדי "לרחרח" את ישראל

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לביקור מדיני בישראל, על רקע הקמת הממשלה והחשש מפני צעדים משמעותיים של ישראל בכל הנוגע ליו"ש והפלסטינים (מדיני)

נתניהו ובלינקן, ארכיון (צילום: מארק ישראל סאלם, פול)

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע החודש לביקור מדיני בישראל, על רקע הקמת הממשלה החדשה והחשש בבית הלבן מפני צעדים משמעותיים של ישראל בכל הנוגע ליו"ש והפלסטינים.

למרות שעלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית, עברה לבסוף ללא כל מהומות מיותרות, על אף כל האיומים והחששות בישראל ובעולם, האמריקאים והשמאל מסרבים להרפות מכך ובבית הלבן מצפים מבלינקן להבין להיכן מועדות פניה של הממשלה החדשה.

עוד לפני ביקורו של בלינקן צפוי להגיע לישראל, בעוד עשרה ימים, גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, לשורת שיחות מדיניות עם נתניהו ושריו. הבכירים האמריקאים ידונו על הנושאים החמים שעל הפרק: איראן, הפלסטינים, המלחמה באוקראינה, ארגונים בינלאומיים, והניסיונות הפלסטיניים לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

בלינקן ושר החוץ החדש אלי כהן כבר שוחחו בשבוע שעבר. בשיחה בירך מזכיר המדינה האמריקני את שר החוץ על כניסתו לתפקיד, וחזר על "מחויבותה הבלתי מתפשרת של ארצות הברית לביטחונה ולשגשוגה של מדינת ישראל" - אך גם ציין כי ממשל ביידן מחויב גם לפתרון שתי המדינות, ומתנגד לכל מדיניות שתסכן את ההגעה אליה, דברים דומים לרוח הדברים שהשמיע גם ביידן בברכתו לנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר