בדיון היום | צפו

העצמאית שפרצה בבכי כשאיווט שתה קפה; "תלמדו מגפני"

מובילת מאבק העצמאים, שהגיעה לפני יותר משנה לועדת הכלכלה ופרצה בבכי בגלל שר האוצר דאז, הגיעה היום לוועדת הכספים ואמרה: "תלמדו מגפני או משר האוצר שלא שותה קפה מולי" | צפו (חדשות, כנסת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
צמרת אביבי (צילום: ערוץ כנסת)

ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני, דנה בשעה זו (שלישי) בדרישתה של רשות המיסים להשבת המענקים של הקורונה.

הדיון נערך בהשתתפותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וכן בהשתתפותה של מובילת מאבק העצמאים צמרת אביבי - מי שזכורה כזו שפרצה בבכי לפני למעלה משנה, בדיון דומה שנערך בועדת הכלכלה בהשתתפותו של שר האוצר דאז ליברמן.

לדברי צמרת: "לא הייתה אוזן קשבת בממשלת השינוי, בואו תראו ותלמדו מגפני איך עושים את זה, והנה שר אוצר שנמצא פה ולא שותה מולי קפה כשאני בוכה".

דבריה של אביבי, היום

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר בדיון: "ביקשתי להשהות את סוגיית העיקולים, כן ביקשתי שתהייה פריסה יותר גדולה ממה שרשות המיסים נתנה עד היום. נאפשר פריסה כמה שיותר רחבה, כל אחד לפי עניינו, בעניין הזה תהייה ועדת חריגים. הכלל בפריסה היא 24 חודש, אבל יש מקרים חריגים ויש אנשים חולים. ביקשתי שאנשים יקבלו עוד הזדמנות להגיש השגות. אנשים שפנו לרשות, הגיעו איתם להסדרים לגבי היכולת שלהם. הבקשה שלי שאם יש מקרים קונקרטיים שנופלים בין הכיסאות, תפנו. כל פניה נבדקת, צרכן הקצה הוא זה שאמור לקבל את השירות שלנו כמדינה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "עמדת הוועדה שצריך לעצור את העיקולים, דברים שצריך לבדוק מחדש לבדוק מחדש. יש פה אנשים עם מצוקה קשה, וכמובן לפרוס את התשלומים למי שנדרש ולהקים ועדת חריגים".

כזכור, מועדת הכלכלה, שעסקה במצב העצמאים בעקבות גל הקורונה החמישי, זכור סרטון אחד במיוחד: צמרת אביבי, עצמאית שהגיעה לדיון, זעקה לסיוע כלכלי מהמדינה - ואילו בתגובה שר האוצר אביגדור ליברמן נקלט משדר ניתוק ולוגם מכוס הקפה שלו בנחת בלי לחוש במצוקה או לגלות אמפטיה.

חברי הכנסת שהיו לצידה בזמן כאבה היו נציגי יהדות התורה וש"ס, שקראו בקריאות גנאי אל שר האוצר וכן דרשו ממנו להתפטר.

שבוע לאחר המקרה הקשה, הגיעה צמרת אביבי לישיבות הסיעה של המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, ומתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' היא נראית מודה לחברי הכנסת.

הבכי של אביבי, לפני יותר משנה

אחד מהאנשים שסביבה אף נצפה בסרטון מודה ליו"ר יהדות התורה, משה גפני, יו"ר ועדת הכספים לשעבר: "אין לי ספק שאם אתה, משה גפני, היית נמצא עדיין בתפקיד היינו במקום אחר. ראינו מה זה כשיש שר אוצר ששם מישהו אחר".

ח"כ יעקב אשר המשיך את דבריו ואמר: "ראיתם בוועדה יו"ר ועדת כספים (אלכס קושניר; ר"כ), שאמור להיות כלב השמירה של שר האוצר, בא לתמוך בוועדה בבוס שלו".

בסיום דבריה לחברי הכנסת אמרה אביבי ל'כיכר השבת': "אני בדרך כלל לא אדם שבוכה אלא אם נאמרות הכפשות, שקרים והקטנת עשייה. נכנסתי כאן לישיבות הסיעה של ש"ס ויהדות התורה לומר להם תודה על זה שעמדו לצידי ברגעים הקשים בוועדה, שגרמו לי לפרץ התרגשות, דמעות ורעד בלתי נשלט".

צמרת אביבי בשיחה עם 'כיכר'

היא הוסיפה וסיפרה כי "מאז קריאתי לליברמן בוועדה לא קיבלתי שום יחס, וגם לא ציפיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר