לאחר הביקורת הרחבה

שרת התחבורה התקפלה ומקורבה לא ימונה למנכ"ל המשרד

שרת התחבורה מירי רגב, רצתה למנות את מקורבה לתפקיד מנכ"ל המשרד, אך לאחר הביקורת הרחבה שנתחה ובעקבות כך שהבינה שהמינוי לא יעבור את מבחן בג"ץ, הבוקר היא התקפלה ובן זקן ימונה לתפקיד אחר במשרד (תחבורה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מירי רגב, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר הביקורת הרבה ובעקבות כך שהובהר לשרת התחבורה מירי רגב שמינוי מקורבה לא יעבור את בג"ץ, הבוקר (חמישי), היא מודיעה כי מועמדתו ירדה מהפרק והוא ימונה לתפקיד השני החשוב במשרד.

משה בן זקן, מקורבה של השרה, ימונה לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שיכהן לצד מ״מ מנכ״ל המשרד אבנר פלור. השניים יפעלו ויקדמו את תחומי העשייה תחת מדיניות השרה.

המינוי בוצע בהסכמה רחבה בין שרת התחבורה, הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שרות המדינה. שרת התחבורה מירי רגב: "בדיון שהתקיים עם היועצת המשפטית לממשלה, המשנים והנציבות, עלה שהמינוי יוביל להתערבות בג״ץ בהחלטת הממשלה ופסילתו. דבר שהיה פוגע בשמו הטוב של משה בן זקן. לכן החלטתי למנותו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל. זה הזמן להוביל את המשרד לתנופת עשייה אל מול האתגרים".

אחרי הסאגה בימים האחרונים הושג הסדר ומשה בן זקן מצטרף להנהלה הבכירה של משרד התחבורה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב מינתה היום (חמישי) את משה בן זקן לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל המשרד, זאת לאחר דיון שניהלה יחד עם היועצת המשפטית לממשלה, המשנים ונציב שירות המדינה ובמהלכה עלה כי המינוי של בן זקן למנכ״ל עלול להיפסל בבג״ץ לאחר שיאושר בממשלה, מה שעלול לפגוע בשמו הטוב. הסיכום הינו על דעת הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה, שאישרו את מינויו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל.

בן זקן שייכנס לתפקידו באופן מיידי, יכהן בהנהלת המשרד יחד עם מ״מ המנכ״ל אבנר פלור והשניים יוציאו לפועל את מדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב שאמרה היום: ״אני מברכת את משה על מינויו ובטוחה שיחד נעשה ונצליח. אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ״ל אולם לעת הזו, לאחר שהתברר כי בג״ץ צפוי לפסול את המינוי ובכך לפגוע בשמו הטוב של משה, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות לתפקיד מ״מ המשנה למנכ״ל ואין לי ספק, שהוא עוד יוסיף ויתקדם בעשייה בשירות הציבורי בהמשך הדרך״.

כזכור וכפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', גם הח"כית לשעבר מטעם הליכוד, אוסנת מארק, החליטה אתמול למשוך את מועמדתה לתפקיד מנ"כלית משרד המדע והחדשנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר