מתיחות בקואליציה

בליכוד כועסים על עוצמה יהודית: "מתדלקים את המחאה"

בכירים במפלגת השלטון נגד החברים בעוצמה יהודית שקראו לעצור את ראשי האופוזיציה בגין הסתה: "אנחנו לא בבחירות, אין קמפיין" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מתיחות בקואליציה: בכירים במפלגת הליכוד זועמים על התבטאויותיהם של חברי הכנסת מעוצמה יהודית וטוענים כי הם מסייעים למחאה - כך מדווח היום (שישי) הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד בטורו ב'ישראל היום'.

לפי טוכפלד, "רוב חברי הקואליציה החדשה הפנימו את הרעיון: לנוכח זעקות השבר של האופוזיציה והקמפיין האדיר נגד הממשלה המלובה בתקשורת, מה שצריך זה בעיקר לשתוק. לענות עניינית, לתת להם להשתולל, לקדם במהירות את הרפורמות במערכת המשפט ולהפגין משילות".

אך מי שלא הבינו זאת, הם אלמוג כהן וצביקה פוגל, חברי הכנסת של מפלגת עוצמה יהודית שקראו השבוע לעצור את ראשי האופוזיציה בגין הסתה ובגידה.

טוכפלד כותב כי "שרי הליכוד, ובראשם ראש הממשלה, זעמו על שני חברי הכנסת של עוצמה יהודית והטיחו בהם מילים קשות, בפניהם ולא בפניהם. האשימו אותם שהם פוגעים בממשלה כולה, מעצימים את מאבק האופוזיציה ואת ההפגנות ברחובות, ויתרה מכך - פוגעים בישראל בזירה הבינלאומית".

שר בליכוד צוטט אומר: "אם יהיו במוצאי שבת 80 אלף מפגינים, אפשר יהיה לומר בוודאות שכמה עשרות אלפים מהם הגיעו בגלל פוגל וכהן".

בכיר במפלגה אמר: "ראש הממשלה - הפועל לשקם את מעמד ממשלתו החדשה בעולם בשל הלעז שהוציאו עליה באופוזיציה עוד בטרם הוקמה - נתקל בקושי גדול בימים האחרונים, כשקולות כאלה נשמעים מתוך אותה הקואליציה בדיוק".

לדבריו, "מה שהבינו בליכוד ובציונות הדתית, צריכים גם להבין בעוצמה יהודית. אנחנו לא בבחירות, אין קמפיין, ואצלם גם אין פריימריז. אין צורך באמירות האלה, במיוחד כשאנחנו סופגים קריאות קיצוניות שמגיעות לכדי הסתה של ממש מצד האופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר