ימי הכרעה

בממשלה נערכים: מינוי דרעי צפוי להיפסל עוד השבוע

11 שופטי בג"צ צפויים לפרסם השבוע את ההכרעה בעתירות נגד מינוי אריה דרעי לשר הפנים והבריאות • הערכה: המינוי ייפסל • בקואליציה נערכים לחקיקת בזק לביטול עילת הסבירות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרכב שופטי העליון, בראשות הנשיאה אסתר חיות, צפוי לפרסם השבוע את החלטתו בעתירות נגד מינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית.

בכירים במחנה הימין ובמערכת המשפט מעריכים כי רוב שופטי בג"צ יקבלו את העתירות ויורו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את דרעי מתפקידו בממשלה בשל עילת הסבירות.

בקואליציה נערכים לפסילה האפשרית ובמידה ואכן השופטים ייפסלו את דרעי, מתכוונים להעביר חקיקת בזק לביטול עילת הסבירות בכדי לאפשר ליו"ר ש"ס לחזור לשבת סביב שולחן הממשלה מבלי שב"צ יוכל להתערב.

בכיר בקואליציה אמר אמש בשיחה עם 'כיכר השבת': "דרעי יכהן כשר בכיר בממשלה ויהי מה, כל האמצעים כשרים, אם בג"צ יתערב ויפסול את הצבעתם של 400 אלף מצביעי ש"ס - אנחנו נבטל את עילת הסבירות כדי למנוע מהשופטים להתערב שוב".

לדברי גורמים בש"ס, בשלב זה דערי מסרב לכהן כראש ממשלה חליפי, תפקיד שבג"צ לא יוכל למנוע ממנו: "אריה רוצה לכהן כשר הפנים והבריאות ולא בתואר ריק מתוכן, וכך גם יהיה", התבטא שר במפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר