שלושה חודשים אחרי

התחקיר חשף: אלו היו השגיאות בפיגוע הירי שבו נרצח החייל

הרמטכ"ל קיבל את תחקיר נפילתו של עידו ברוך הי"ד בפיגוע הירי בשומרון בחול המועד סוכות לפני כשלושה חודשים • אלו עיקרי ממצאיו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
עידו ברוך הי"ד (צילום: דו"צ)

תחקיר נפילתו של לוחם סיירת גבעתי בצה"ל, סמל-ראשון עידו ברוך הי"ד, בפיגוע הירי בצומת גנות סמוך ליישוב שבי שומרון לפני כשלושה חודשים - הוצג לרמטכ"ל כוכבי על ידי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. כך פרסם היום (ראשון) דובר צה"ל.

לפי התחקיר, ביום הפיגוע, יום שלישי ט"ז בתשרי התשפ"ג, חול המועד סוכות, ביצע כוח מסיירת גבעתי פעילות במרחב צומת גנות הסמוך ליישוב שבי שומרון על מנת לאבטח את התושבים והעוברים בגזרה. במהלך הפעילות פתח מחבל בירי אל עבר הכוח מתוך רכב חולף, ונמלט מהמקום. סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל נפגע מהירי.

מיד לאחר פציעתו, החובש ששהה עמו בעמדה העניק לעידו ז״ל טיפול רפואי ראשוני עד להגעת כוח רפואה שפינה אותו לבית החולים, תוך שהוא מנסה להציל את חייו. בשל אופי פציעתו, לא ניתן היה להציל את חייו של עידו ז"ל ונקבע מותו בבית החולים.

מהתחקיר הפיקודי עולה, כי החטיבה המרחבית "שומרון", על כלל יחידותיה, וסיירת גבעתי בפרט, עמדו במשימת ההגנה וזאת במחיר כבד של נפילת לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל. בצד זאת, בתחקיר עלו מספר שגיאות ובהן: מיקום הלוחמים שלא מאחורי עמדות המיגון במרחב הצומת ואופן הצבת הכוח בעמדה בה התרחש המקרה. בנוסף, עלו לקחים לאופן ארגון וניהול המשימות בחטיבת שומרון.

בגמר התחקיר, ובמטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, הונחו הכוחות לוודא שעמדות השמירה הנייחות בכלל הגזרה מצוידות באמצעי מיגון נוספים, וכי לכלל הלוחמים יש מיגון אישי מיטבי.

"ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיבל את מסקנות התחקיר כפי שהוצגו, הביע צער עמוק על מותו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל והנחה להטמיע את הלקחים בכלל גזרת איו"ש. סיכום ממצאי התחקיר הוצג למשפחת ברוך. צה"ל משתתף בצערה של משפחת ברוך וימשיך ללוותה", נמסר מצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר