הטרגדיה בבסיס

שמו של החייל שנהרג מפיצוץ רימון הותר לפרסום • בצה"ל הכריזו על עוצר אימונים

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל הוא החייל שנהרג בבסיס בבקעת הירדן מהתפוצצות רימון בחדרו • מחקירה ראשונית עולה כי הרימון התפוצץ מתזוזה לא נכונה או ממכה • בצה"ל הוכרז על עוצר אימונים (צבא בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל מתיר לפרסום כי רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל, הוא החייל שנהרג הלילה (בין שבת לראשון) כתוצאה מהתפוצצות תחמושת בחדר מגורים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר סמוך לבקעות.

החייל, תושב פתח תקווה, הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. באירוע נפצע לוחם נוסף באורח קשה ושני לוחמים נפצעו באורח קל.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה חנוך דאובה.

בנוסף, יתקיים בצה״ל עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה. האימונים יחודשו עם סיום הסריקות והשלמת שיעורים למפקדים ולחיילי צה"ל בנושא. "הודעה נמסרה למשפחת הלוחם", מסר צה"ל. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

בעקבות האירוע הכריזו בצה"ל על עוצר אימונים וסריקות אחר נפלים.

מחקירה ראשנית עולה כי ככל הנראה אחד הלוחמים אסף משטח האש רימון רסס והכניס אותו אל אזור המגורים בניגוד להוראות הבטיחות של צה"ל. עוד עולה מהחקירה הראשונית כי החיילים לא שיחקו ברימון והוא התפוצץ ככל הנראה ממכה שחטף או מתזוזה לא נכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר