לאחר חודשיים

צה"ל הודיע על הריסת בית המחבל מאזור התעשייה אריאל

צה״ל הודיע על כוונתו להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה אריאל ובכביש חוצה שומרון בו נרצחו שלושה בני אדם וארבעה נפצעו (צבא וביטחון)

שלושת הנרצחים, תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי, הי"ד (צילום: באדיבות המשפחות)

היום (ראשון), נמסרה הודעה על כוונת צה"ל להרוס את הבית בו התגורר המחבל מוחמד צוף. המחבל ביצע לפני חודשיים, פיגוע טרור משולב שכלל מספר אירועי דקירה ודריסה, באזור התעשייה אריאל ובכביש חוצה שומרון, בהם נרצחו מוטי אשכנזי, מיכאל לדיגין ותמיר אביחי הי"ד, ונפצעו ארבעה נוספים.

ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה.

כזכור, תחילה, הגיע המחבל אל שער הכניסה של אזור התעשייה אריאל. במקום נכחו מאבטחים. המחבל שלף את הסכין שלו והחל לדקור את אחד המאבטחים, שבאותו הזמן היה מחוץ לביתן השמירה - ופצע אותו באורח קשה. מאבטח נוסף שעמד בתוך הביתן ביצע ירי באוויר בלבד ולא חתר למגע, כנראה בשל האנשים הרבים שהיו באזור.

"בשלב הזה", כך לדברי גורם המעורב בחקירת הפיגוע בשיחה עם 'כיכר השבת', "האירוע היה צריך להסתיים. כבר בכניסה לאזור התעשייה - המאבטח השני היה צריך לרוץ אחר המחבל ולנטרל אותו, אך הוא ביצע רק ירי באוויר".

אחרי הירי באוויר המחבל נמלט רגלית לתחנת הדלק, במרחק של כמה עשרות מטרים בודדים מזירת הדקירות הראשונה, ודקר שני ישראלים נוספים שבדיוק באותו הזמן תדלקו במקום. שניהם נפצעו באורח אנוש, ובהמשך נקבע מותם בבית החולים.

לאחר שדקר את השניים, זיהה המחבל אדם שעמד ליד רכב מונע בתחנת דלק ודקר גם אותו. הלה נפצע באורח קשה. המחבל גנב לו את הרכב והחל לנסות להימלט מהמקום עם הרכב הגנוב בנסיעה בכביש 5.

במהלך הנסיעה זיהה המחבל אדם שעמד בשולי הכביש ודרס אותו למוות. הרכב של המחבל הושבת בעקבות הפגיעה בישראלי ולאחר מכן הוא גנב רכב נוסף שעמד בצד הכביש והחל לדהור על כביש 5 נגד כיוון התנועה - ואז התנגש במספר רכבים.

ההערכה במערכת הביטחון היא שהמחבל נסע נגד כיוון התנועה ולא המשיך עם הכביש מחשש שייעצר בהמשך הכביש במחסום חוצה שומרון.

מההתנגשות בנסיעה נגד כיוון התנועה נפצע באורח קשה ישראלי נוסף ומספר אזרחים נוספים נפצעו קל. שניות לאחר התאונה המחבל ניסה להימלט רגלית אבל אזרחים חמושים שהיו במקום וחייל בחופשה החלו לירות לעברו וכתוצאה מהירי חוסל המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר