בעיות תזרים מזומנים?

נתניהו ביקש ארכה להשבת 270 אלף דולרים לבן דודו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש דחייה של ארבעה חודשים בהחזרת 270 אלף דולרים לעזבונו של נתן מיליקובסקי, כפי שקבע בג"ץ שהוא צריך לעשות (חדשות בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש היום (ראשון), דחייה של ארבעה חודשים בהחזרת 270 אלף דולרים לעזבונו של נתן מיליקובסקי, כפי שקבע בג"ץ שהוא צריך לעשות.

כזכור, בג"ץ קבע לפני כשלושה חודשים כי על נתניהו להשיב את הכסף שניתן לו ולרעייתו על ידי בן דודו לצורך מימון הוצאותיהם המשפטיות בתקופת כהונתו כראש הממשלה, משום שכספים אלה ניתנו בניגוד להוראת חוק שירות הציבור. על פי ההערכות, הונו העצמי של נתניהו נאמד בכ-50 מיליון ש"ח, כך שלא ברור מדוע הוא זקוק לארכה הזו.

לפני כשלושה שבועות, בית המשפט העליון דחה את בקשתו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, לקיים דיון נוסף בסוגיית המימון המשפטי של עורכי דינו באמצעות הלוואה.

כזכור, נתניהו נחקר בעבר על יחסיו עם בן דודו בארה"ב בטענה שהכספים שקיבל ממנו אולי שימשו כשוחד, נתניהו השיב כי הוא איש עסקים המתעסק בעיקר עם פלדה וכל המסתעף מזה.

נתניהו אמר בחקירה, כי הוא לא ידע בדיוק מה בן דודו עושה בישראל ואיזה סוגי השקעות יש לו ואמר: "הוא לא ביקש ממני כלום אף פעם ואני אמרתי לו שכל דבר שהוא ישקיע במדינת ישראל זה טוב".

נתניהו סיפר כי בן דודו בכל פעם שהוא מגיע לישראל נותן לו כמה אלפי דולרים כ"עזרה", סכומים שמסתכמים בכמה אלפי דולרים בשנה.

נתניהו סיפר, כי מדובר במסורת משפחתית וכשנשאל האם הוא זקוק לעזרה כספית ענה נתניהו: "לא זקוק אבל הוא היה עוזר. אבא שלו היה עוזר לאבי והוא אמר: אני ממשיך את זה".

למרות זאת, בית המשפט עמד על כך שהחוק אינו מתמקד בסוג הקשר בין נותן המתנה למקבלה, אלא בשאלה מה הייתה הסיבה למתן המתנה – האם היא בשל הקשר האישי או המשפחתי או בגלל היות נתניהו עובד ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר