תצא אל הפועל?

היוזמה המורכבת מידי: דרעי ימונה לראש ממשלה חליפי

אחרי הפסילה של מינוי דרעי בבג"צ, חברי הממשלה ביוזמה חדשה שאולי תותיר לדרעי את כבודו - מינוי מורכב ומסובך משפטית לתפקיד ראש הממשלה החליפי (פוליטי)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי הפסילה של מינוי דרעי בבג"צ, חברי הממשלה ביוזמה חדשה שאולי תותיר לדרעי את כבודו. על פי הדיווח, ב-ynet, מספר שרים יוזמים שדרעי יומונה לתפקיד ראש הממשלה החליפי, מדובר בהליך מורכב יחסית שיצריך השבעה מחודשת של הממשלה.

על פי הדיווח, נתניהו שחושש מהתמוטטות הקואליציה שלו, לא שולל לבינתיים את ההצעה, אם כי הוא לא נלהב ממנה. כזכור, נתניהו הגיע אמש לביתו של דרעי לצד פוליטיקאים נוספים ודן עמו בנושא.

כדי למנות את דרעי כראש ממשלה חלופי, יש צורך בהצעה לכנסת שהממשלה הנוכחית תופל, ואז נתניהו יוצע מחדש כראש הממשלה לצדו של דרעי כראש הממשלה החליפי, על פי חוק ממשלת החילופים אותו בתחילה רצתה הממשלה לבטל. לאחר מכן יהיה צורך בהשבעה מחודשת של הממשלה שתוקם שוב.

דרעי שהלך לצדו של נתניהו בכל מערכות הבחירות האחרונות ותמך בו ללא גבול, מצפה מנתניהו לגמול על נאמנותו. בימין טוענים כי לו היה דרעי הולך עם לפיד או גנץ, לבג"צ לא הייתה שום בעיה עם המינוי שלו.

גם אם הכנסת תבטל את כוחו של בג"צ לדון בעילת הסבירות, מינויו של דרעי כשר יהיה בעייתי בשל העובדה שחלק משופטי בג"צ פסלו אותו בעילת 'ההשתק השיפוטי' שמשמעותה העלאת שתי טענות סותרות באותו הליך או בשני הליכים שונים, אצל דרעי מדובר בטענה שהוא יצר מצג שווא כשטען שיפרוש מהפוליטיקה בעקבות עסקת הטיעון ולכן לא דנו באופציית הקלון שלו וכעת טען כי לא התכוון כלל לפרוש.

לא ברור כיצד בג"צ ינהג במידה ודרעי ימונה לראש ממשלה חליפי, והאם יפסלו אותו גם מתפקיד זה, אך בממשלה מנסים למצוא פתרון למצב גם אם בלקיחת סיכון נוסף.

היום עדכנה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כי שלחה אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב, ובו היא דרשה לפטר את דרעי על פי החלטת בג"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר