עולים להתקפה

לא רק מירון: המאבק הנוסף של בן גביר נגד מאיר פרוש

הקרב של בן גביר נגד פרוש בנוגע לסמכויות מירון יגיע ליומו ביום ראשון כאשר הממשלה תמנה את השר פרוש לאחראי. בינתיים, בעוצמה יהודית נלחמים בזירה נוספת באגודת ישראל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הקרב שניהל איתמר בן גביר נגד מאיר פרוש בנוגע לסמכויות מירון יגיע לסיומו ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה - ובן גביר שוב נלחם בפרוש, בזירה נוספת.

בישיבת הממשלה ביום ראשון יתבקשו השרים לאשר את מינויו של שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש לאחראי על מימוש מסקנות וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון.

השר לביטחון לאומי שהתעקש כי המשטרה תישאר בעלת הסמכות במירון, התקפל בסופו של דבר בכפוף לסיכום עם פרוש כי יפעל בשיתוף פעולה.

הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד מביא היום בטורו השבועי בישראל היום דיווח על קרב נוסף בין בכיר עוצמה יהודית לבכיר אגודת ישראל.

"האתר הלאומי גבעת התחמושת, להנצחה ולהנחלת מורשת המערכה על ירושלים במלחמת ששת הימים", היא חברה ממשלתית אשר מיום הקמתה ועד היום הרחיבה את מוטת כנפיה, יצאה מגבולות התעלות והבונקרים הטמונים באתר ההנצחה המוכר, וכיום עוסקת בתחומי החינוך, התיירות, פיתוח תשתיות ועוד.

מבחינת שרי הממשלה מדובר בצינור נוח להעברת כספים לעמותות ולארגונים, תוך עקיפת צינורות צרים יותר כמו הרשויות המקומיות או חברות ממשלתיות אחרות.

בהסכמים הקואליציוניים לקראת הקמת הממשלה נאמר כי האחריות לגבעת התחמושת תהיה בידי משרד המסורת בראשותו של השר מאיר פרוש מיהדות התורה.

אלא שאיתמר בן גביר, שהבין באיזו שכיית חמדה תקציבית מדובר, מסרב להוציא את גבעת התחמושת מידיו של משרד המורשת, הנשלט בידי השר עמיחי אליהו ממפלגתו.

כעת, הקרב ביניהם מתמקד בשאלת התקצוב של גבעת התחמושת, כאשר שוב בן גביר דורש לפעול בניגוד לסיכום הקואליציוני עם אגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר