"הפוך מהשמאל"

זו הבקשה הנדירה של ראש הישיבה מ'הדרשנים' | תיעוד

בשיחה שמסר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הוא ביקש בקשה חריגה מכל הדרשנים והמשפיעים, שמדברים לנוער: "תדברו על מעשים טובים, בן אדם לחברו ועל ואהבת לרעך כמוך" | צפו (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה ביום חמישי האחרון • צפו (צילום: ללא קרדיט)

ביום חמישי האחרון, נשא ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שיחה לרבנים חשובים, וביקש מהם ומכל הדרשנים והמשפיעים, לדבר עם הציבור על אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך ועל מידות טובות.

גורם המקורב לראש הישיבה, אומר הערב (מוצ"ש) ל'כיכר השבת', "בדיוק בזמן שהחופשיים מארגנים הפגנות עם מילים רעות - שהן הפך מאהבת חינם, זכינו לקבל את הדברים האלו של ראש הישיבה שקורא לאהבת הבריות בכל מקום".

דבריו המלאים

"לכאורה, אלו שמדברים דברי חיזוק לציבור, אפילו בחדרים, ובישיבות קטנות, וישיבות גדולות, כל דברי חיזוק, כדאי לדבר על אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה, יש גמרא, אמר רבי עקיבא זה כלל גדול בתורה, מה זה כלל גדול בתורה? דיברתי כבר, יש מרבי חיים ויטאל, יש ספר קטן שערי קדושה, שמידות טובות זה היסוד.

בתורה לא כתוב על מידות טובות, כתוב על מלך על גאווה, אבל כעס ועוד כל מיני מידות לא כתוב, הרבה מידות טובות יש שלא כתוב בתורה, מפני שזה היסוד נפש האדם, כך אומר רבי חיים ויטאל בספר שערי קדושה, שבלי מידות טובות הוא לא בן אדם, שלמות האדם היא שיהיה בעל מידות טובות, זה שלמות האדם.

לכן מסתבר שאם מדברים דברי חיזוק, שיהיה על מידות טובות, כל מי שמדבר דברי חיזוק בציבור, מסתבר שכדאי, שהכי טוב, מה שהזכויות הגדולות ביותר: על מידות טובות! וכשמדברים זה משפיע.

כל אחד, לדבר על מידות טובות, דברי חיזוק, ואהבת לרעך כמוך, והלכת בדרכיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר