כל הפרטים

ישיבת ממשלה חריגה: סיעת 'הציונות הדתית' החרימה

זמן קצר לפני פיטוריו כדרישת בג"ץ, הגיע שר הבריאות והפנים אריה דרעי אל ישיבת הממשלה אחרי שכסאו היה יתום במשך זמן מה. במהלך ישיבת הממשלה נתניהו הודה לדרעי על סל התרופות ולא התייחס לבג"ץ (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)

ימים אחרונים לכהונתו של שר הפנים והבריאות דרעי בשולחן הממשלה כפי שדרש בג"ץ, הבוקר (ראשון) הגיע השר דרעי אל ישיבת הממשלה האחרונה שלו באיחוד אחרי זמן מה שכסאו נותר ריק.

במהלך הישיבה הודה נתניהו ל"שר הבריאות דרעי" על אישור סל התרופות ולא התייחס להחלטת בג"ץ מיום רביעי האחרון.

בהמשך הישיבה נתניהו עזב אותה, ודרעי המשיך לנהל את ישיבת הממשלה במקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לצד זאת, בעקבות פינוי המאחז הלא חוקי שנבנה לזכרו של הרב חיים דרוקמן, פינוי שבוצע באישור שר הביטחון וללא לידיעת סמוטריץ', דבר שלטענתו מפר את ההסכמים הקואליציוניים.

בעקבות ההחלטה של גלנט על פינוי היישוב החדש, ובעקבות הגיבוי שנתן נתניהו לגלנט, החליטו בסיעת 'הציונות הדתית' שלא להשתתף בישיבת הממשלה היום כמחאה על ההפרה לדבריהם של ההסכמים הקואלציוניים.

מוקדם יותר היום הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפסוקים הספרדים, שיגר מכתב ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, והעניק לו גיבוי על רקע החלטת בג"צ לפסול אותו מלכהן כשר: "הנה החושך יכסה ארץ וערפל לאומים,מעולם לא השלינו את עצמינו ואפילו לרגע, שאותם "שוחרי הצדק" ישלימו עם הפעילות התורנית".

בפתח מכתבו הפומבי כתב הגרב"צ מוצפי: "השם יתברך מלך מלכי המלכים אדיר וחזק, נורא ונשגב, צופה ומביט על אותם הקוראים לעצמם לוחמי הצדק, אנשי היושר, שומרי הסף, אשר אינם מכירים בקיומו של בורא העולם. אינם אפילו מזכירים אותו על דל שפתם. הם, לא את רבי אריה מחפשים, אלא אותנו היהודים המאמינים הם מבקשים".

לדבריו: "מעולם לא השלינו את עצמינו ואפילו לרגע, שאותם "שוחרי הצדק" ישלימו עם הפעילות התורנית, כי זה למעלה ממאה שנה , יש להם איבה עם היהודים שומרי התורה, השמיצו, חירפו, גידפו, הסיתו, ניאצו, ורדפו את בני היהדות החרדית. ולאחר מכן השלימו את מלאכתם עם היהודים המזרחיים ששמרו את התורה הקדושה ומסורת אבותינו הקדושים".

הפוסק הספרדי הוסיף במכתבו: "זכורני, כשהייתי ילד כבן 4 שנים בלכתי לתלמוד תורה שהיה במרחק 20 דקות הליכה מהבית, הייתי סופג מכות בעיטות וחבטות, בליווי חירופים וגידופים, וגם נאצות. עד שאבי זצ"ל נתן הוראה בבית שאלך בליווי אחיותי ללמוד בתלמוד תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר