פינוי המאחזים

מה עם חאן אל אחמר? בן גביר תקף את נתניהו בישיבת הממשלה: "ממש לא מאוזן"

עימות בישיבת הממשלה בין ראש הממשלה נתניהו לשר בן גביר בעקבות פינוי המאחז "אור חיים" • בן גביר טען כי האכיפה מבוצעת רק נגד יהודים ולא נגד פלסטינים • נתניהו: "אוכפים במאוזן"; בן גביר: "ממש לא מאוזן" (חדשות פוליטי)

(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עימות בישיבת הממשלה בין השר איתמר בן גביר לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו: במהלך דיון בישיבת הממשלה, בן גביר טען כי פינוי המאחז "אור חיים" שהוקם לזכרו של הרב דרוקמן, בוצע על ידי נתניהו ושר הביטחון גלנט כאכיפה נגד יהודים בלבד, וטען כי אין אכיפה דומה נגד הפרות בניה של פלסטינים.

במהלך הישיבה הציג בן גביר לנתניהו תיעודים של מאחזים לא חוקיים רבים שהוקמו ולא פונו - בהם המאחז הפלסטינים הלא חוקי חאן אל אחמר.

בתגובה לטענותיו של בן גביר, נתניהו השיב: "אוכפים את החוק במאוזן, היום המינהל הרס שלושה מבנים בלתי חוקיים של פלסטינים".

השר לביטחון לאומי השיב לנתניהו וטען כי "ממש-ממש לא מאוזן, הנה דוגמית מהחודש האחרון" - אז הציב כאמור מבנים לא חוקיים של פלסטינים נוספים.

בעקבות פינוי המאחז באישורם של שר הביטחון גלנט וראש הממשלה נתניהו, הודיע סמוטריץ' כי מדובר מבחינתו בהפרה של ההסכמים הקואליציוניים, ובשל כך לא השתתף בישיבת הממשלה כשכל שרי סיעתו החרימו אותה גם כן.

כזכור, ביום שישי האחרון כוחות משטרה החלו בפינוי גבעת אור חיים שהוקמה בלילה שבין חמישי לשישי בסמוך לישוב מגדלים בשומרון. המאחז הוקם הלילה לרגל מלאות השלושים להסתלקות הרב חיים דרוקמן.

על המקום הוטל צו שטח צבאי סגור, מפקד הפינוי כרז במיקרופון: "המקום מוכרז שטח צבאי סגור, מתוקף החלטת שר הביטחון. אנחנו נאלצים לפנות אתכם. תתפנו מרצון או שנפנה אתכם בכוח".

הצעד הביא למשבר בממשלה, כאשר שרים בכירים תקפו - ונענו בתגובה של בכירים אנונימיים בממשלה.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' עדכן כי הוא הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר