מי יקבל את הדיינים?

עכשיו זה רשמי: זו חלוקת התפקידים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'

אמנם הממשלה הוקמה לפני קצת פחות מחודש, אך רק כעת שתי המפלגות המרכיבות את 'יהדות התורה' - 'אגודת ישראל ו'דגל התורה' סיכמו וחתמו על חלוקת התפקידים ביניהן בוועדות הכנסות השונות, שאותן יאיישו הח"כים שייכנסו במסגרת החוק הנורבגי | אלו הפרטים והמסמך המלא (חדשות, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חברי יהדות התורה בחדר שלהם בכנסת (צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90)

מפלגת 'יהדות התורה' זכתה בבחירות בשבעה מנדטים, אך שלושה חברי כנסת שקיבלו תפקידים מיניסטריאליים, התפטרו לטובת הכנסת נציגים חדשים לכנסת.

כזכור, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקונפף התפטר לטובת יצחק פינדרוס, שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש התפטר היום לטובת משה רוט וסגן שר התחבורה אורי מקלב התפטר לטובת אליהו ברוכי.

על פי ההסכם בין 'אגודת ישראל ו'דגל התורה', תתקיים רוטציה על תפקיד סגן יושב ראש הכנסת, כאשר אגודת ישראל תקבל את מחצית הקדנציה הראשונה ודגל התורה תקבל את המחצית השנייה.

אם חשבתם שדגל התורה ויתרה, מתברר שלא, כי בחלק היותר חשוב של הוועדה למינוי דיינים, דגל התורה תהיה במחצית הראשונה של הקדנציה ואגודת ישראל בחלק השני.

חברי דגל התורה יהיו חברים בוועדות הבאות: ועדת הכספים, ועדת הכלכלה, ועדת חוקה פלוס ממלא מקום, ועדת עליה, וועדת הבריאות.

ואילו חברי אגודת ישראל יהיו חברים בוועדות הבאות; ועדת הכנסת, ועדת חוץ וביטחון, הוועדה לביקורת המדינה, ועדת החינוך וועדת זכיות הילד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר