למרות ההתנגדות

בית המשפט מחייב פתיחת בריכה בשכונה דתית בשבת

לאחר מאבק ארוך של תושבי השכונה שרובם דתיים, הורה בית המשפט למנהל הקהילתי בהר חומה להפעיל את הבריכה החדשה שנבנתה שם גם בשבתות (חדשות בארץ)

מבנה הבריכה (הדמיה: ATA)

המאבק על השבת בירושלים: בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למינהל הקהילתי בהר חומה להפעיל את הבריכה הציבורית החדשה גם בשבת למרות שרוב התושבים בשכונה מתנגדים למהלך.

לפי פסק הדין, הבריכה תיפתח גם בשבתות לתקופה של שנתיים, ואם לאחריה גם הציבור החילוני בשכונה יבקש לסגור אותה בסופי שבוע - הנושא ייבחן מחדש. בתקופת הביניים הבריכה תפעל בשבתות למנויים בלבד, וללא מכירת כרטיסים במקום.

כאמור, מדובר בשכונה שרובה בעלת צביון דתי. מתוך שמונת בתי הספר בשכונה, ארבעה דתיים לאומיים, שניים חרדים ורק שניים ממלכתיים. בשכונה גם נמצאת ישיבת הר המור שעברה למתחם חדש בפתחה של השכונה.

לפני כשנה החליטה העירייה שהבריכה הציבורית, שנבנתה בעלות של כ-50 מיליון שקלים, תיפתח בשבתות כדי לשמור על הסטטוס קוו העירוני. המינהל הקהילתי שנבחר על ידי הציבור הדתי בשכונה, סירב לפתוח אותה בטענה שהצעד הורס את הציביון הדתי של השכונה ופוגע ברגשות התושבים. על פי המנהל, שמונה מחבריו הצביעו נגד פתיחת המתחם בשבתות, שניים התנגדו ושניים נמנעו.

עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון התייחסו בעבר לסוגייה הבוערת וטענו כי הסטטוס קוו לא יופר וכי הבריכה בהר חומה תפעל באותה המתכונת של הבריכות העירוניות האחרות דוגמת גילה, ארמון הנציב, פסגת זאב ואחרות.

כזכור, גם בשכונת רמות שרובה חרדית היה מקרה דומה עם הקמת הקאנטרי החדש, אך לבסוף החליטה העירייה כי הקאנטרי החדש יהיה סגור בשבת ואילו הבריכה הישנה בשכונה תשופץ ותמשיך להיות פעילה בשבתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר