מצוקת הדיור

הפתרון לצפיפות בבני ברק? יורחב אישור הבנייה בגגות

הועדה המחוזית למחוז ת"א אישרה את ההצעה שהגישה עיריית בני ברק: מהיום יורחב אישור תוספות בניית גג בעיר עד 60 מ"ר לעומת 40מ"ר עד היום (חדשות בארץ)

(צילום: גיל יערי, פלאש 90)

הצעת ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, הופכת לעובדה, כאשר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב מאשרת את תכנית עיריית בני ברק במסגרתה תוכל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להתיר בניה על גג בית מגורים בשטח של עד 60 מ״ר בנוסף לשטח סוכה של עד 8 מ״ר להקמה במפלס שמתחת לקומת הגג.

התכנית המחודשת משנה את המצב התכנוני הקיים כיום ובמסגרתו ניתן לבנות חדרי גג, לרבות סוכה, בשטח של 40 מ״ר בלבד. מציאות זו הגבילה את מימוש השימוש בשטחי קומת הגג ברחבי העיר, דבר שהינו משמעותי במיוחד למשפחות המתמודדות עם מצוקת מקום ובאופן כללי לצפיפות הדיור בעיר של מספר נפשות גבוה למ"ר שהינו כפול מהממוצע הארצי.

ואכן, לאחר אישור הצעת ראש העיר אושרה הצעה בוועדת המשנה העירונית והועברה לוועדה המחוזית ת"א שכאמור אישרה את התכנית, כשבני ברק היא העיר היחידה במחוז שתהנה מהקלה זו.

ההצעה שתיכנס לתוקף עם פרסומה ברשויות בעוד 15 יום, מהווה לדברי העירייה, בשורה משמעותית לתושבי העיר כשהיא מוסיפה נדבך נוסף בהקלה על צפיפות המגורים. יצוין, כי לאחר שהתכנית תכנס לתוקף, כאמור בעוד שבועיים, עשוי לחול בגינה חיוב בהיטל השבחה על בעלי נכסים שיבצעו עסקאות או יממשו זכויות על פי התכנית החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר