"לא שמעתי כלום"

משקיעים יברחו בגלל הרפורמה? המנכ"ל הבכיר מכחיש

המנכ"ל הבכיר שלאחרונה קרן השקעות גדולה מאבו דאבי רכשה רבע מהמניות של חברת הביטוח בראשה הוא עומד, מסביר כי הוא לא רואה שום שינוי כלכלי מצד משקיעים ביחס לישראל - וזאת בניגוד לטענות אחרות שעלו (חדשות כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
נגיד בנק ישראל בועדת הכספים | ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הדיבורים על משקיעים שיברחו והורדת דירוג האשראי של ישראל: מנכ"ל חברת הביטוח הגדולה הפניקס, התראיין היום (רביעי) ל'גלובס' והסביר כי הוא לא שמע משום משקיע שלא יבוא להשקיע בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית המתוכננת של שר המשפטים יריב לוין.

מוקדם יותר היום נשלח לראש הממשלה נתניהו מכתב מעשרות כלכלנים בכירים שהזהירו אותו מההשלכות הכלכליות שצפויות לבוא על ישראל בעקבות הרפורמה המשפטית. גם נגיד בנק ישראל הזהיר אתמול את נתניהו מהורדת דירוג האשראי של ישראל בעקבות הרפורמה.

אך האם מדובר בהפחדות מצד גוש השמאל שמאוכזב מניצחון הימין ומפחד מאיבוד ההגמוניה שלו? לפי מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון, התשובה ככל הנראה היא כן.

בריאיון שהעניק ל'גלובס', הסביר בן סימון: "אני רואה שיש התעניינות גבוהה של משקיעים בכלכלה הישראלית בכלל ובחברת הפניקס והחברות הבנות שלה בפרט".

המנכ"ל אף חידד את דבריו ואמר: "לא רק שלא רק ראיתי ירידה בהתעניינות אלא אפילו עלייה. ואני באופן אישי חושב שהמדינה בצמיחה. אני מאמין בכלכלה הישראלית בציבור הישראלי וביכולות של מדינת ישראל".

לגבי הרפורמה המשפטית, אמר בן סימון: "אני נמצא כעת בחו"ל ואיש לא דיבר איתי על הרפורמה המשפטית, ולא שמעתי אף אחד שמדבר על הורדת דירוג או פגיעה במעמדה של ישראל".

השר עמיחי שיקלי תקף לפני זמן קצר ברדיו גלי ישראל, את ההודעות על הורדת דירוג האשראי ואמר: "יאיר לפיד משחק לידיים של הBDS ושל תנועות החרם. כל הקמפיינים עכשיו על דירוג האשראי זה נבואה שמגשימה את עצמה. אנחנו בסיטואציה שתאוות השלטון מעבירה אנשים על דעתם ולא אכפת להם לחבל במדינת ישראל. כל זה רק כי הפסידו בבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר