עם השר האחראי

לקראת ההילולא: הפגישה של חוקרי האסון הנורא בהר מירון

אחרי הילולת תשפ"ב והמסקנות הנוספות שהגיעו בעקבותיה, חברי וועדת החקירה לאסון מירון נפגשו עם השר האחראי על ההילולא מטעמה (חרדי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אסון מירון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון נועדו היום (רביעי) עם השר מאיר פרוש מ'יהדות התורה', שר ירושלים ומסורת ישראל, האחראי על הילולת ל"ג בעומר במירון ועל יישום המלצות הביניים של הוועדה, וכן עם הממונה המיועד מטעמו, מר יוסי דייטש.

בפגישה נידונו סוגיות עקרוניות הנוגעות ליישום המלצות הביניים להיערכות בטוחה להילולת תשפ"ג ולהילולות הבאות אשר הגישה הוועדה לפני מספר חודשים, זאת בדגש על מועד ההילולה המתקרב, בעוד כשלושה חודשים בלבד.

בחודש נובמבר 2021 הגישה הוועדה המלצות ביניים אשר אומצו על ידי הממשלה, והיוו את הבסיס למתווה ההילולה שנערכה במירון בשנה שעברה, בל"ג בעומר תשפ"ב.

לאחר ההילולה, שמעה הוועדה את עדותו של הממונה דאז, תא"ל (במיל') וניצב (בדימוס) צבי טסלר, וקיבלה לידיה את המסקנות והלקחים שנאספו על ידו, כמו גם את חומרי ההיערכות וההכנות. בהתבסס על אלו, המליצה הוועדה לממשלה להמשיך ולפעול לקיום ההילולות הבאות על בסיס אותן המלצות ביניים, תוך הפקת הלקחים מיישומן ועריכת שינויים בהתאם.

ההמלצות כללו מינוי שר אחראי, אשר ימנה תחתיו גורם ביצועי מתאים לארגון ההילולה, לצד שיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות, ועסקו בדרכים האפשריות למניעת צפיפות ולהגדלת השטח הפנוי לטובת האירוע.

חברי הוועדה איחלו לשר ולממונה הצלחה רבה בתפקידם, לטובת הילולה בטוחה עבור כלל ציבור החוגגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר