אבל בעולם הרבנות

תיעוד: גדולי ישראל ואישי ציבור בהלווית הגר״ש אליטוב זצ״ל

הלוויתו של הגאון רבי שמעון גד אליטוב זצ"ל, שכיהן כרב הקהילה היהודית בארגנטינה ולאחר מכן כרבה של המועצה האזורית מטה בנימין (דיין אמת)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הראשל"צ הכר"י יוסף מספיד (צילום: קובי הר צבי ושלומי כהן)

מאות ידידים ותלמידים ליוו היום (רביעי) את הגה"ח רבי חיים שמעון גד אליטוב זצ"ל, זקן חברי מועצת הרבנות הראשית וזקן רבני חב"ד, למנוחות. בלוויה נשאו דברים הרבנים הראשיים לישראל ורבנים חשובים נוספים. 'כיכר השבת' מגיש גלריית תמונות.

ראשון הספיד בן דודו של הרב אליטוב, הגאון הרב ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה שסיפר על עבודה משותפת שלהם בקירוב לבבות בישיבת אור החיים בירושלים ולאחר מכן בישיבת עוז מאיר חב"ד.

אחריו דיבר ידידו האישי, הגאון הרב טוביה זילברשטרום רב שיכון חב"ד בירושלים שתיאר את היותו של הרב אליטוב עמוד התורה של בית הכנסת בשיכון, עמוד התפילה, עמוד העבודה ועמוד גמילות החסידים. כמה ויתר על מידותיו וכמה תרם בסתר לנזקקים. את דבריו חתם בתיאור מדת התקשרותו ודביקותו ברבי.

אחריו דיבר הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף וסיפר על עבודה של 10 שנים משותפות ברבנות הראשית לישראל. את אהבתו וקירבתו של אביו מרן הרב עובדיה יוסף אליו. את תקיפותו בנועם במועצת הרבנות וכך שהכל שמעו לדבריו. ועל היותו מייצג נאמן לעמדות הרבי מליובאוויטש ברבנות.

אף הרב הראשי לישראל ונשיא בית דין הגדול, הגאון הרב דוד לאו דיבר נרגשות על עבודתם המשותפת ועל כך שכה יחסר הוא. הגאון הרב דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה דיבר נרגשות על הקשרים של אביו עם הרב אליטוב.

הגאון הרב יצחק אייזיק לנדא, רב העיר בני ברק דיבר נרגשות על הכרת הטוב שיש לו לרב אליטוב בפועלו לרבנות בני ברק. וביקש. כשתעלה לשמים תיכנס להיכלו של הרבי מליובאוויטש ותבקש על הגאולה האמיתית והשלימה במהרה.

הגאון הרב שמואל אליהו רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית דיבר על הידידות בין המשפחות עוד מהעיר העתיקה בירושלים לפני מלחמת העולם השניה.

הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד דיבר על עבודתו הרבה של הרב אליטוב בשליחות הרבי מליובאוויטש בחינוך ילדי ישראל ברשת אהלי יוסף יצחק בערי השדה.

יו"ר תנועת ש"ס ח"כ הרב אריה דרעי דיבר נרגשות על הכרת הטוב שיש לו לרב אליטוב על פועלו ברבנות בארץ הקודש.

נציגי המשפחה, החתן הרב אליהו אסולין שליח הרבי ורב בית אליעזר בחדרה והבן הרב יוסף יצחק אליטוב סיפרו נרגשות בשם המשפחה על אביהם היקר.

כמו כן נכחו בלוויה רבנים ואישי ציבור נוספים. ביניהם: הרב רלבג והרב שפירא חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, השר לענייני הדת הרב מלכיאלי. ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון. הרב דוד ועקנין רב העיר מנחמיה, הרב שמעון אלמליח רב העיר חיפה ועתלית, הדיינים הרב אליעזרוב, הרב חביב, הרב יהודה רבינוביץ. ראשי הישיבות הרב גרבוז והרב גולדבלום. רבני וחסידי חב"ד בירושלים ועוד רבים.

יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר