10 חוסלו | "המבצע הגדול ביותר מזה שנים"

אחרי 4 שעות של ירי, הכוחות יצאו מג'נין | חשש מהסלמה בדרום - הדרמה דקה אחרי דקה

באופן חריג ולא שגרתי, מסתערבים וכוחות צה"ל נכנסו באור יום לג'נין - לאחר שהתקבל מידע מודיעיני מדויק על מחבלים המתכננים פיגוע | הכוחות פוצצו מטעני חבלה בדירות מסתור ונתקלו בהתנגדות עזה והתפתח קרב יריות, במהלכם נהרגו עשרה פלסטינים ונפצעו עשרות | במערכת הביטחון חוששים, מהסלמה בדרום. חמאס והג'יאהד הודיעו על ישיבת חירום | "הפעילות הגדולה בשנים האחרונות" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הבית בג’נין שם התבצרו המבוקשים (צילום: רשתות ערביות)

מבצע ענק ולא-שגרתי התרחש הבוקר (חמישי) במחנה הפליטים ג'נין, כאשר כוחות גדולים של צבא, שב"כ ומג"ב נכנסו לג'נין לבצע מעצרים של מספר מבוקשים שתכננו פיגוע ענק בישראל.

הכוחות פעלו במספר דרכים מגוונות ויצירתיות, חלק מהלוחמים נכנסו לג'נין במשאית המובילה חלב, וחלק מהלוחמים פוצצו מטעני חבלה דרך דירות מסתור שהוכנו מראש.

בתום כארבע שעות של פעילות אינטנסיבית שכללה קרב יריות בלתי פוסק, בדקות אלו הכוחות יוצאים מג'נין, לאחר שהשיגו את מבוקשם.

דקה אחרי דקה

07:00: נכנסו כוחות מסתערבים של הימ"מ בתוך משאית קירור של חלב ללב הקסבה של ג’נין, היעד: דירת מסתור שם לפי המידע שהשב"כ העביר, יש חולית מחבלים שמתכננים בטווח זמן המידי פיגוע בתוך ערי ישראל.

07:15: הכוחות פורקים ממשאית החלב לעבר היעד, תוך כדי הפריקה - נפתחת אש חיה לעבר הכוח של הימ"מ וכוח מיוחד של שב"כ. בשלב זה, כוחות צבא רבים נכנסים למקום, שם מתנהלים חילופי אש עם המבוקשים בדירה.

7:30 הכוחות מתחילים להפעיל "סיר לחץ" על הבית, ומבצעים ירי נ"ט לעבר הדירה ומפילים את חפ"ק מכירות הדירה, כשבחוץ מאות פלסטינים מתפרעים ויורים לעבר הכוחות ומיידים אבנים, במשך שלוש שעות נערכו עימותים בין כוחות הבטחון במקום לבין מאות מחבלים.

10:30 סיום הפעילות בג’נין הכוחות מתחילים לצאת

בהודעה משותפת מטעם ארגוני הביטחון נאמר: "המבוקשים שחוסלו, פעילי גא"פ המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם".

עוד נכתב: "אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים. במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו. הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב״כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ״מ, מג"ב, צה"ל ושב״כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים".

בזמן שהכוחות היו ב"שדה הקרב", דובר חמאס הוציא הודעת גינוי חריפה ואמר כי בשעה הקרובה חמאס והג'יאהד האיסלמי ייערכו ישיבת חירום, בה יחליטו על הצעדים המתבקשים לנוכח האירוע בג'נין.

גורמים מדיניים בישראל לא התייחסו בזלזול להצהרות וכעת נערכים להסלמה ביטחונית שתגיע בעיקר מצד דרום, כאשר החשש הוא שחמאס יתחיל לשגר רקטות לעבר שטחה של מדינת ישראל.

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה קרא לקהילה הבינלאומית להתערב. "אנו קוראים לאו"ם ולכל ארגוני זכויות האדם הבינלאומיים להתערב בדחיפות כדי לספק הגנה לעמנו ולעצור את שפיכות הדמים שילדים, צעירים ונשים חווים", קרא ראש הממשלה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כעת: "חיילי צבא הכיבוש מבצעים טבח בג'נין והעולם שותק".

מושל ג'נין קרא גם כן לסיוע בינלאומי ואמר: "הפשיטה בג'נין היא הגדולה והענפה והמצב קשה ומסוכן, אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב על מנת להגן על האזרחים, ולאפשר לצוות הרפואי לבצע את עבודתם בחילוץ הפצועים".‌

על פי הידוע עד כה, לפחות שמונה מחבלים חוסלו על ידי הלוחמים, עוד שניים שהיו בקרבת מקום נהרגו ועשרות פלסטיניים נפצעו בדרגות שונות.

על פי דיווח ערבי, שניים מההרוגים הם בכירים מאוד בג'נין - סלחאת עז א'דין ומחמוד זריקי, עוד אחת שנהרגה היא קשישה שנקלע לחילופי האש בין המחבלים לכוחות צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר