הרפורמה המשפטית

נתניהו לאנשי עסקים: "המשפטיזציה מעכבת את הכלכלה"

ראש הממשלה הסביר במפגש עם עשרות אנשי עסקים בכירים כי הרפורמה המשפטית דווקא תועיל לכלכלה הישראלית, בניגוד למכתב של מאות הכלכלנים נגד הרפורמה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

אחרי מכתב הכלכלנים הבכירים נגד הרפורמה המשפטית בטענה כי היא תפגע בכלכלת ישראל, נפגש היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עשרות אנשי עסקים בכירים.

נתניהו אמר להם: "בעיית המשפטיזציה בישראל היא חסם אדיר לכלכלה. הנס הכלכלי הישראלי הוא לא בזכות המשפטיזציה אלא למרות המשפטיזציה הישראלית שהיא מהגרועה בעולם המערבי. הרמת המגף הבירוקרטי-משפטי תזניק את הכלכלה הישראלית כמו קפיץ, בין 1-2% לתל"ג".

"הבנק העולמי קבע שישראל מדורגת במקום ה-75 בעולם באכיפת חוזים מכיוון שלמרות שחוזה הוא חוקי ומוסכם בין הצדדים שחתמו עליו, בית המשפט יכול לקבוע שהוא לא סביר - דבר שלא קיים ברוב הדמוקרטיות בעולם".

נתניהו אמר להם כי "ההצלחה הגדולה של כלכלת ישראל היא לא בגלל המשפטיזציה אלא למרות המשפטיזציה".

"זה ש"הכל שפיט" זה חסם לעסקים שלא קיים בשום מקום בעולם המערבי. כל מי שמשקיע בישראל אומר את זה ויש אלפי משקיעים שלא הגיעו לישראל בדיוק בגלל זה. אתם גם יודעים עד כמה המשפטיזציה מעכבת את העסקים שלכם. לכן הרפורמה המשפטית רק תסייע לכלכלת ישראל ולעסקים בישראל".

נתניהו הסביר את טענתו: "ההוכחה הכי טובה לכך שהמשפטיזציה מעכבת את הכלכלה היא העיכוב במשך שנים בהוצאת הגז מהמים. הצעד הזה הביא מיליארדים לקופת המדינה והביא לאזרחי ישראל ולעסקים בישראל את מחירי החשמל הנמוכים במערב. אבל הוצאת הגז מהמים התעכבה במשך שנים בגלל משפטיזציה מיותרת, אני אישית הלכתי לבית המשפט העליון ונאבקתי על הוצאת הגז. הדבר הזה הוא חסם לכלכלה. תהליכים משפטיים בישראל לוקחים כפול זמן ממקומות אחרים כי הכוח הוא בלתי מוגבל".

"הרפורמה של השר לוין תתקן את זה ותסייע לכלכלה. היא תביא את ישראל למקום טוב מאוד בין רוב מוחלט של הדמוקרטיות בעולם. עצמאות בית המשפט תישמר במערכת של איזונים ובלמים שקיימים בכל המדינות. לא רק שהרפורמה לא תפגע בכלכלה, היא תזניק אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר